c schijf verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

karin1972

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
mijn broer heeft een laptop waar hij opnieuw vista op wou gaan zetten alles ging goed tot dat ik de schijf moest kiezen waar ik het op wou zetten , op de een of andere manier is de c schijf verdwenen is er een manier hoe ik die terug kan vinden/krijgen ???????????

Even een vraagje ter controle, waar kan je wel uit kiezen?

Waarschijnlijk moet je namelijk eerst een partitie maken, die jouw computer daarna de C schijf gaat noemen. Je kan zelf kiezen hoe veel ruimte van jouw harde schijf je aan die partitie toevoegd, zo kun je ook meerdere partities ( schijven ) maken, bijvoorbeeld 1 voor je windows, en 1 voor je spelletjes.

Gr.
David

Bij het gedeelte waar wilt u windows instaleren staat helemaal niks er staat onder in het scherm wel er zijn geen stations gevonden en als ik in het setup scherm kijk staat er bij hard disk drive : none

Zou je me even gedetailleerd uitleggen wat jij tot nu toe allemaal al hebt gedaan? Dan zou ik misschien wat meer kunnen vertellen maar ik weet niet wat jullie tot nu toe allemaal zelf al hebben uitgevogeld.

Bedankt,

David

ik heb niet zo veel gedaan behalve dan vista er op proberen te zetten maar ik zetten hem net weer aan en toen ik in de bios keek stond er opeens wel een hdd aan dat is de toshiba MK1252GSX(S1) maar nu geeft ie de volgende fout melding

windows boot manager

windows has encourtered a problem communicating with device connected to your computer

this error can be caused by unplugging a removable storage device such as an external usb drive while the device is in use , or by faulty hardware such as hard drive or cd-rom that is failing.
,ake sure any removable storage is properly connected and then restart your computer

if you continu to receive this error message , contact the hardware manfacturer

status 0xc00000e9

info an unexpected I/O error has occurred

Laatst bewerkt:
ik heb niet zo veel gedaan behalve dan vista er op proberen te zetten

Ja dat snap ik maar welke stappen heb je ondernomen bij vista er op proberen te zetten, hoe heb je dit gedaan? Heb je gewoon die CD er in ge@#$ert en gaan met die banaan?

ja ik heb de cd er in gedaan en vista er in het geheel op nieuw opgezet zonder behoud van old windows file's

ik heb even op die link gekeken en nu kan ik het misschien wel iets beter uitleggen
ik heb eerst de internet kabel er uit gehaald en toen heb ik het scherm gedaan met de taal voorkeuren en daarna op nu instaleren geklikt , de product code heb ik alleen niet gedaan want die had mijn broer thuis maar ik had gelezen dat dat ook later nog kon , ben akkoord gegaan met de licentievoorwaarden en gekozen voor de aangepaste installatie en daarna kon ik niet verder omdat ie schijf kon vinden .

Goed dus je hebt wel de pc vanaf de cd-rom opgestart.

Het spijt me maar ik kan je hier niet verder mee helpen, het enige waar ik van kan denken is dat de RAID configuratie fout staat, of dat er een stekkertje los zit.

Maar misschien weet iemand anders het wel op dit forum?

oke dank je wel voor je hulp ik ga wel even verder zoeken

Karin,

Ik heb dit even voor je nagekeken en er zijn een aantal dingen waar dit aan zou kunnen liggen.

Allereerst zie ik hier dat dit probleem ooit eens is opgelost door de software op een nieuwe cd/dvd te branden. Een kapotte software dvd/cd kan dus de oorzaak zijn.

Mocht dat niet werken, probeer vista via usb stick te installeren, zo kun je zien of de cd/dvd speler defect is.

Ook kun je proberen de harde schijf te testen met een testprogramma. Hiervoor heb je echter een floppydrive nodig (of je moet de hd in een ander systeem hangen) en die zit waarschijnlijk niet op je systeem. Een usb floppydrive kan dan de oplossing zijn.

http://social.microsoft.com/Forums/en/whssoftware/thread/3361d055-0cd1-4078-ae8a-56df79e2d5e9

Meeste informatie staat in bovenstaand topic. (engels)

Ben heel benieuwd of hier iets van werkt?

P.s. waarom opnieuw vista erop zetten? Waren er al problemen met de machine?

Laatst bewerkt:
hoi D2freak ,

toen mijn broer morgens zijn laptop aanzetten gaf aan dat ie een herstel moest uitvoeren maar aangezien dat niet lukte besloten we na 5 x proberen om er opnieuw vista er op te zetten en alles ging goed tot we een schijf moesten kiezen om vista op te zetten en toen gaf hij aan dat er geen schijf aanwezig was , maar waar zijn hdd nou gebleven is , is voor ons een groot raadsel en het kan volgens mij niet aan de vista dvd liggen want die hebben we vorige week nog gebruikt om op een andere pc vista te zetten en dat ging toen perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan