c-schijf vergroten met behulp van de d-schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

robato28

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2009
Berichten
54
Ik heb in mijn computer een c en een d-schijf, dat zijn dan twee partities op een fysieke harde schijf. Nu wil ik mijn c groter maken met behulp van mijn d. Ik heb nu het programma EASEUS partition master gedownload en wil dit daarvoor gebruiken. Nu begrijp ik dat ik dan ruimte van de d-schijf af moet halen en dat bij de c-schijf moet plakken. Nu komt de vraag, wellicht een domme, maar ja......, hoe weet ik dat de ruimte die ik bij de d-schijf weghaal ook lege ruimte is? Oftewel, haal ik geen bestanden van de d-schijf af die ik dan op de c-schijf plaats terwijl ik alleen maar lege ruimte van de d-schijf wil halen om de ruimte op c te vergroten. Kortom, hoe werk ik met EASEUS?
 
Hoi

Je hoeft zelf geen rekening te houden met wat op D staat.
Weet je helemaal niet hoe in zijn werk gaat??
Ik kan je er doorheen loodsen evt.
 
Ja, tot mijn grote spijt heb ik van dit soort zaken bijster weinig verstand. Me erdoor loodsen zou dan ook zeer fijn en gewenst zijn. Het gaat mij gewoon om het feit dat ik toch zeker wel 45 Gb van de d-schijf 'af kan halen' en bij de c-schijf wil plaatsen omdat die me te klein geworden is (namelijk 20 Gb en dalende, door oorzaken mij onbekend).
Dus ik ben je zeer erkentelijk voor je aangeboden hulp en wil er graag gebruik van maken :thumb:
 
Komt ie dan....:D

Open het prog.
Klik de balk D aan(wordt grijs)
Ga nu met je muis op de linker vertikale lijn van de balk staan en houdt muisklik ingedrukt.Maar schuifbeweging naar rechts.
D wordt kleiner en kan je dus zo verkleinen dat je er 45gb afhaalt.
Laat muis los:komt popup: d locked
tussen C en D komt een grijs gebied.;)
Klik nu balk C aan.
Ga op rechter vertikale lijn staan en muis ingedrukt.
Maak schuif beweging naar rechts....je vult het grijze gebied op(unallocated)
muis los: pop up C locked

Kies linksonder voor aply
Progje gaat zijn werk doen en zal waarschijnlijk een keer je pc herstarten.
 
Laatst bewerkt:
een image maken van je harde schijf ( compleet )
image terug zetten ( kun je meteen de grootte aanpassen per partitie... ) moet je wel steeds een partitie terugzetten..
 
Maar bij mij staan C en D wel naast elkaar, maar het grijze gebied (unallocated) blijft achter D staan en staat dus niet tussen C en D :confused:
 
Uhhhh

Er stond al een grijs gebied achter D????
Was je al een beetje aan het klooien geweest met dit progje?
Kun je een screen plaatsten?
 
Laatst bewerkt:
Eh, nee, maar ik heb eerst de C er staan en dan de D, dus C-D-grijs gebied. Als je begrijpt wat ik bedoel.

EDIT

Stom!!! Ik snap het al, had niet goed gelezen (tja, laat op de avond, dan moet je dit soort dingen ook niet meer gaan doen) en ging achterop de D staan en sleepte toen naar rechts, daardoor kwam het grijze deel achter D en niet tussen C en D in.:eek::eek::eek:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pak eerst de RECHTER vertikale lijn van D en maar schuifbeweging naar rechts.
D wordt dus groter.
Pak dan de LINKER vertikale lijn van D en schuif naar rechts.D wordt weer kleiner.

Zie dan voor C in me vorige post.


EDIT: zie nu dat het laat voor je is :)
 
Pc is nu bezig :) reageer nu dan ook via de iphone. Maar Aeseus lijkt hard aan t werk
 
Hopen we dan maar, ik blijf dit soort zaken altijd spannend vinden :D
 
Ik ook....:D:D

Nee hoor...gebruik dit prog(en een vergelijkbare) met enige regelmaat.

Als er rook uitkomt de stekker eruit of een emmer water....
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt!! Heel erg bedankt voor de walkthrough! Zat er al erg lang mee dat de c te klein was. Nu naar bed :)
 
Graag gedaan en welterusten.

Ik zet de powerknop ook maar eens om...:D
 
Mijn probleem is nu dus opgelost, maar kan ik er nu zelf een 'slotje' opzetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan