C schijf vol > wat kan je verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

halve banaan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Mijn c schijf begint steeds voller te raken. Volgens het programma treesize neemt de map 'servicepackfiles' bijvoorbeeld erg veel ruimte in. Nu weet ik niet of ik deze map kan verwijderen. Enerzijds lijkt het een map waar bestanden van de updates worden opgeslagen maar anderzijds lijkt het een map die door windows wordt gebruikt...

En zo zijn er meer van dit soort mappen. Mijn vraag is nu: "Bestaan er mappen in windows, die veel ruimte innemen en zonder problemen verwijderd kunnen worden?"

Die mag je verwijderen:
http://support.microsoft.com/?kbid=329260

De bestanden "$NtUninstall" in je Windowsmap mag je ook verwijderen, TENZIJ je een bepaalde update weer ongedaan wilt maken. Als je ze verwijdert, kan je via configuratiescherm\software ook de snelkoppeling verwijderen. (Je zal een foutmelding krijgen: negeren).

Groetjes,
Bennie

Hm...ik weet niet of het helpt maar ik verwijder om de zoveel tijd cookies en spyware. Voor dat laatste kun je ad-aware 6.0 gebruiken. Je staat er versteld van hoeveel van die progjes er op je computer staan. En ik neem aan dat die ook ruimte innemen.

Groetjes

Pardon? Cookies en Spyware ruimtevreters? Nog geen 100KB bij elkaar schat ik.:8-0: Ik heb het over een slordige 300MB:D

Groetjes,
Bennie

Bedankt allemaal voor de informatie. De "$NtUninstall" map(pen) nemen nou juist het minst aan ruimte in. Het is juist die servicepackfolder. En die mag niet verwijderd worden. :p

Wat betreft spyware en alles zit het op deze computer wel goed. Doe er alles aan om dat buiten te houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan