C schijf vol

• Onderwerp starter Onderwerp starter lin10
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lin10

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2002
Bijgaand een PrintScreen van de indeling van mijn pc. Mijn C schijf loopt aardig vol. Terwijl mij D schijf, waar alleen "WindowsImageBackup" opstaat, nog genoeg ruimte heeft.
De indeling was volgens mij zo op deze manier toen ik de pc kocht.
Kan ik dingen verplaatsen of de indeling veranderen?
Graag een tip wat ik kan doen.
Zelf heb ik er eigenlijk geen of weinig verstand van....:confused:

C schijf.jpg

Als je bijvoorbeeld films/games/muziek download, download je deze op je C of op je D?

Heb je veel updates gehad die op je C werden installeerd? dan wil de C namelijk ook snel vollopen.

Ik ga er overigens vanuit dat je gewoon je windows op de C geïnstalleerd hebt staan?

Zie bijgaand wat er op C staat.
Downloads gaan naar F schijf.
Hoe herken ik de updates op mijn C schijf?

inhoud C.jpg

Klik even op de windows map en kijk wat je daar aantreft

Goedemiddag, Herpatitioneren is het toverwoord. Met een partitie programma kan de ene partitie groter gemaakt worden ten koste van de andere. In de partitie met te veel vrije ruimte kan ook een partitie gemaakt worden. Ik zou dan eerst defragmenteren. Partitioneer programma's doen niet allemaal het zelfde. Ik ben een keer de harde schijf kwijtgeraakt toen ik het programma verwijderde.

Het is dan makkelijker om ook de D schijf te gaan gebruiken. Het is toch geen verborgen partitie?

Zou dat organisatorisch of technisch moeilijk zijn dan is het heel goed mogelijk om veel schijfruimte op C: vrij te maken door bijvoorbeeld het verwijderen van herstelbestanden en tijdelijke update bestanden. Lees hiervoor deze pagina maar eens van SchoonePC.nl: https://schoonepc.nl/optim/delete.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan