C: schrijf volledig opruimen need help sos

Status
Niet open voor verdere reacties.

selfrespect

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2005
Beste mensen,
Ik heb al een tijdje een probleem.
Mijn ruimte op me harde schrijf is 16 GB niet veel maar voldoende.

Nu heb ik al een aantal maanden het probleem dat ik nog maar rond de 100 mb vrij heb.
Ik heb inmiddels alles verwijderd en zodra ik wat download gooi ik het er gelijk ook af.
Maar zelfs dan blijft die op rond de 100 mb aan vrije ruimte sta (ja ik verwijder de bestanden ook uit de prullenbak).
Krijg ook telkens een melding van windows dat er onvoldoende schrijfruimte is e.d. zeer vervelend.
Heb er inmiddels ook veel overbodige programma's afgegooid en heb nog alleen de basis programma's van windows op me pc staan.

Dus nu wil ik gewoon alles van me pc af hebben en windows xp opnieuw installeren is dat mogelijk zoja Hoe?

Alvast vriendelijk bedankt

Als je een CD/DVD brander er bij hebt?data die je wil bewaren er op zetten!!
In bios CD als eerste zetten XP cd er in en opstarten,(Heel snel onder in beeld het bericht of U daarvan wil opstarten )Spatie balk aanklikken en de rest gaat vanzelf.

Welkom bij Helpmij

Dat is mogelijk.

Steek de windows-cd in je cd-rom.
Start opnieuw op.
Start op van de cd-rom door op een toets te drukken als die erom vraagt.
Volg gewoon de instructies.

Greetz : Jer:cool:en.

ok thanks mate,

maar hoe krijg ik alle programma's e.d. eraf?
ik wil gewoon helemaal met een schone schrijf beginnen.

Geplaatst door selfrespect
ok thanks mate,

maar hoe krijg ik alle programma's e.d. eraf?
ik wil gewoon helemaal met een schone schrijf beginnen.
Zoals hier boven in mijn antwoord,alles wordt er duidelijk in keuze menu gevraagt

Door de instructies op te volgen zal je kunnen partities verwijderen. Dat doe je.
Dan maak je opnieuw een primaire partitie aan. Gewoon goed lezen wat je juist moet doen tijdens het installeren. Dat wordt mooi uitgelegd.
Formateer uw schijf in een van de volgende stappen na het opnieuw partitioneren.

bandit123 is iedere keer sneller :)

Geplaatst door JeroenE
Door de instructies op te volgen zal je kunnen partities verwijderen. Dat doe je.
Dan maak je opnieuw een primaire partitie aan. Gewoon goed lezen wat je juist moet doen tijdens het installeren. Dat wordt mooi uitgelegd.
Formateer uw schijf in een van de volgende stappen na het opnieuw partitioneren.

bandit123 is iedere keer sneller :)

Ja valt tegen HE Is niet een wedstrijd,de rest mag jij doen:D :D :D :thumb:

Zojuist geprobeerd en niet gelukt.
zodra ik opstart start die windows gewoon normaal.
ook via f5 kan ik windows xp niet installeren omdat dit een oudere versie is van de oorspronkelijke windows xp cd is die we in het begin geinstalleerd hebben.
( was de oude kwijt maar dit is ook gewoon windows XP proffesional)
ook geeft die aan de schrijf niet te kunnen formatteren.

hij geeft aan:

Deze schrijf kan niet worden geformatteerd. Sluit alle schrijfhulp programma's of andere programma's die deze schrijf gebruiken en controleer of de inhoud van deze schrijf in geen enkel venster wordt weergegeven.
Probeer vervolgens de schrijf opnieuw te formatteren.

Zelf als ik alles heb afgesloten geeft die deze melden.

wat te doen? :(

Als je pc opstart ga je in je bios je opstartvolgorde veranderen.
Dat doe je door, tijdens de geheugentest in het begin van de opstart enkele keren op del te duwen.
Dan ga je naar advanced powermanagment.
First boot moet je veranderen in cdrom, tweede in ide0.
Exit de bios met save changes.
Dan doen wat we hierboven meegaven.

zojuist geprobeerd.

Ik kwam door middel van F2 in mijn Bios.
Ik zie POWER erbij staan ik zie ADVANCED erbij staan, maar niet first boot. doe ik iets verkeerd?

geprobeerd PRintscreen te maken lukte niet.

word er een beetje hopeloos van.

Strange, ergens moet je je bottvolgorde kunnen veranderen, hier is dat bij advanced ....
Loop eens alle mogelijke menus af in je bios, je zal het wel vinden.

He Jeroen & Bandit,

Het is me gelukt inmiddels, hartstikke Bedankt gasten!!

Enige waar ik nu mee zit is:
- als ik op het internet ga zijn de letters groote (tekengrootte) als ik deze verander in BEELD --> Tekengrootte veranderd er niks.
En als ik naar beneden scroll geeft het nu zo'n een effect dat de pagina zeg maar knippert (denk aan een tv die je filmt met je camera geeft altijd dat knipper/lagen effect)
Iets fout met de pagina instelling?

- Ik heb toendertijd de hardware van mijn audio verwijderd, had inmiddels iets geinstalleerd waardoor ik weer audio had op me pc maar nu is dat er weer af en vraag ik me af waar ik kan zien wat ik nodig heb om weer geluid te krijgen.

thanks guys!

Laatst bewerkt:
Datis voorlopig mooi!:D

Dowload Everest Home edition
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en

daar op kan je zien welke drivers je nog nodig hebt om alles weer goed te krijgen.
Dus nieuwste drivers van Moederbord en grafhische kaart en Geluids kaart.
Die haal je eerst op,en dan kijken of je in Apparaatbeheer Gele Vraagtekens hebt,zo ja laat je windows zoeken in de Map waar je de drivers hebt gezet

Succes

En nu ga ik slapen:D :D :D :D

Laatst bewerkt:
haha ok good night en ik ga het proberen.

Nu is er toch nog een probleem opgedoken (zoals je al zei "Datis voorlopig mooi!" hehe)

- Ik heb msn messenger geinstalleerd en vinyl audio codec (dat bleek de verkeerde audio codec te zijn) en sindsdien is het zo dat als ik mijn opstart en in het windows menu kom hij zichzelf automatisch uitschakeld en opnieuw opstart. ( ik werk nu vanaf de veilige modus)

probleem probleem probleem lol.

Heb inmiddels die vinyl audio codec er weer afgehaald. Zal dit ook met msn messenger doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan