C# tekst van een website krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wist wel al dat je developer preview op 14 april kon downloaden, maar niet dat je tools al kon downloaden en ik wist ook niet wat er allemaal veranderd zou zijn qua code

De emulator kan ik wss toch niet gebruiken omdat ik geen windows 8.1 proffesional heb
 
Laatst bewerkt:
Ah, vandaar. Dan moet je inderdaad nog een weekje wachten om het op je device te testen.


Hier is een overzicht met wat wijzigingen:
What's New in Windows Phone 8.1

Zelf heb ik ook een app die vanalles van een site haalt dus die ga ik van de week eens omzetten naar wp8.1, en w8.1. Zal wel eens wat verschillen in code posten als ik wat heb gemaakt.
 
ik heb nu ook vs 2013 geïnstalleerd, en nu krijg ik steeds de error dat de silverlight sdk 4 niet geïnstalleerd is, maar die heb ik wel gewoon geïnstalleerd. En dit krijg ik ook bij vs 2012.

Hoe kan ik dat oplossen?
 
Ja, bij een nieuw project krijg ik een andere error, maar dat komt denk ik omdat ik nog geen wp 8.1 heb
 
Zoiets had ik ook met het overzetten, even kijken of je de juiste reference hebt. (sl = SilverLight want dat is wat wp7/8 ongeveer is, 8.1 niet meer)
hwk707.png


Weet niet of het dit is, anders even een afbeelding toevoegen?
 
In je references moet je ook de juiste hebben gelinkt, de dll in de sl4-windowsphone71 map. Standaard selecteerd hij een andere als je de agilitypack van nuget plukt.
 
Ik krijg de error ook als ik een nieuw project in vs 2012 open (dus zonder htmlagilitypack), maar als ik een nieuw project in vs 2013 open krijg ik geen error
 
Je kunt ook gewoon nog windows phone 8 apps maken in 2013 dus dat moet geen probleem opleveren. Misschien is er een upgrade ergens overheen gegaan.

Kan het zo 123 niet zien vanaf een screenshot. Kom je ergens als je op de error klikt? Kunt altijd proberen de sl4 sdk opnieuw te installeren.
Ik had 2012 ook nog op de pc staan maar krijg geen foutmelding als ik een wp8 project begin.
 
Ik heb al de sdk opnieuw geïnstalleerd , maar dat kon niet echt helpen.

Maar dan ga ik voortaan gewoon in vs 2013 werken
 
Ja je kunt gewoon dezelfde dingen doen, en meer. Voor wp8 apps moet je even een beetje verder naar beneden scrollen.

2hcg9w9.png
 
Daar krijg ik ook de error dat de sdk niet is geïnstalleerd

Maarja over een week is er 8.1 dus dan ga ik dan wel verder met de app in 8.1
 
Kun je de pagina wel zien in blend?

Wat je eens kunt proberen is op je project right click en properties.
Dan in de 'build' tab je platform target eens verwisselen.


Of eens proberen in configuratie scherm, de installatie van vs2013 'wijzigen' en dan repair. Misschien download hij dan ontbrekende dingen.
 
Laatst bewerkt:
als ik bij een windows phone 8.1 project htmlagility pack wil toevoegen krijg ik dit:

error.png
 
Ik ben hier zelf ook even mee bezig. Je kunt in plaats van die, een gewijzigde pack toevoegen die heet htmlagilitypack pcl (voor de oude portable class library).
Ook zit er in je agility pack in de folders die ik eerder liet zien een map van winrt4.5 die kun je ook toevoegen(was eerst voor win8 apps alleen).

Dan komt probleem 2, de xpath.dll werkt niet (meer) omdat er een bepaalde class die daar in wordt gebruikt, niet wordt ondersteund.

Waarschijnlijk komt er wel een fix of een andere dll uit in de loop van de week waar universal apps worden ondersteund.
Ik zoek ook nog even verder voor andere manieren :p
 
Ik heb even een voorbeeld gemaakt met iets van de imdb site zonder xpath maar met linq. Dit werkt en werkt best fijn.

[CPP]private async void PrintBoxOffice()
{
var client = new HttpClient();
var source = await client.GetStringAsync("http://www.imdb.com/");

var doc = new HtmlDocument();
doc.LoadHtml(source);

var boxOfficeNode = doc.DocumentNode.Descendants("div")
.First(node => node.HasAttributes &&
node.Attributes["class"] != null &&
node.Attributes["class"].Value == "aux-content-widget-2");

var nodes = boxOfficeNode.Descendants("tr");

foreach (var node in nodes)
{
var dataNodes = node.Descendants("td");

var data = string.Empty;

foreach (var dataNode in dataNodes)
{
data += " " + dataNode.InnerText.Trim();
}

Debug.WriteLine(WebUtility.HtmlDecode(data));
}
}[/CPP]

Output:
Code:
 1. Noah $43.7M
 2. Divergent $25.6M
 3. Muppets Most Wanted $11.3M
 4. Mr. Peabody & Sherman $9.07M
 5. God's Not Dead $8.8M

edit:
(als je al dingen wou testen kun je deze code gewoon in de w8.1 app zetten (die kun je wel al starten) ipv wp8.1)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan