Ik heb zowel xml and json gebruikt maar als ik nu iets wil versturen/opslaan grijp is eigenlijk meteen naar json. Maar bij XML vind ik het gebruik van attributes wel weer zeer fijn en leesbaar (vooral met kleurcode).
Ik gebruikte in WP8 bijvoorbeeld een korte json string als navigation parameter om toch een kleine object door te sturen naar een pagina.
Dan had je bijvoorbeeld een person:
en dat is eenvoudig als string door te geven en weer naar een person om te zetten in de andere pagina. (Kan ook met xml
en nu kun je ook in WP gewoon een 'person' doorgeven)
------
Wat is de error die je krijgt?
Krijg je hem op de OpenStreamForWriteAsync regel?
Maakt deze method een bestand aan als deze niet aanwezig is? (anders heb je een exception dat hij het bestand niet kan vinden misschien)
Is het bestand in gebruikt? (unathorized?)
Heb is altijd handig om file access in een try/catch te zetten voor het geval er een exception om wat voor reden dan ook komt. Eventueel een messagebox met de foutmelding laten zien.
Ik gebruikte in WP8 bijvoorbeeld een korte json string als navigation parameter om toch een kleine object door te sturen naar een pagina.
Dan had je bijvoorbeeld een person:
Code:
{"firstname":"Jan","lastname":"Janssen","age":50}

------
Wat is de error die je krijgt?
Krijg je hem op de OpenStreamForWriteAsync regel?
Maakt deze method een bestand aan als deze niet aanwezig is? (anders heb je een exception dat hij het bestand niet kan vinden misschien)
Is het bestand in gebruikt? (unathorized?)
Heb is altijd handig om file access in een try/catch te zetten voor het geval er een exception om wat voor reden dan ook komt. Eventueel een messagebox met de foutmelding laten zien.