C++ testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiennes

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Berichten
207
Beste codekloppers:thumb:

Ik ben begonnen met het leren van C++ Ik heb verder goede kennis met HTML en CSS ik kan een beetje PHP/Mysql.

Is deze kennis genoeg voor het vormen van een basis voor C++? Als ik een script he geschreven met C++ hoe kan ik die testen? welk programma kn ik darvoor gebruiken?

Ik hoor wel van jullie!
 
Heee hallo,

Jawel, die kennis is wel redelijk hoor. (als je maar beetje om kan gaan met if else enz ben je al een heel eind qua denken)
Misschien dat je je iets moet verdiepen in bitjes en bytes, en AND, OR, enz
Het is net even iets anders, maar lijkt op elkaar.
Ben zelf begonnen met alleen kennis van C.

Ik gebruik voor C++ programma's maken altijd C++ Builder. Die kun je gemakkelijk downloaden.

Verder kun je uiteraard je code ook hier posten ter controle op fouten.
 
Laatst bewerkt:
Als ik een script he geschreven met C++ hoe kan ik die testen? welk programma kn ik darvoor gebruiken?

Met C++ schrijf je geen scripts, maar programma's. Om het programma te testen moet je met een compiler de broncode omzetten in een uitvoerbaar bestand (.exe in Windows).
Er zijn bestaan verschillende compilers. De bekendste zijn:
- Borland C++ Builder (genoemd door gerbertt1990)
- Microsoft Visual Studio (Express)
- Dev-cpp
- Code::blocks
 
Er zijn bestaan verschillende compilers. De bekendste zijn:
- Borland C++ Builder (genoemd door gerbertt1990)
- Microsoft Visual Studio (Express)
- Dev-cpp
- Code::blocks

Je bedoelt IDE's neem ik aan? :p
 
Bedankt voor alle informatie;-) ik heb zelf ook even op ineternet zitten struinen, en ik vond als compiler 'dev++' is die aan te raden?
Ik heb nu dev++ geinstaleerd, maar hoe kan ik de cpp omzetten naar een .exe bestand? Althans ik neem aan dat het een .exe bestand moet worden.
Anders is het geen prgramma;-)

Wat is precies het verschil tussen C en C++(neiwere versie??)

bedankt voor het snel reageren;), programmeren is egt te bom!:)
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt IDE's neem ik aan? :p

Ik bedoel inderdaad IDE's, maar om niet meteen allemaal "moeilijke" termen te gebruiken schaar ik ze maar even onder de compilers.

Tiennes zei:
en ik vond als compiler 'dev++' is die aan te raden?
Dat is dev-cpp die ik noemde in mijn lijstje. Hierover zijn de meningen verdeeld. Het is op zich geen slecht programma, maar hij is na 2005 niet meer geüpdatet.

Tiennes zei:
Wat is precies het verschil tussen C en C++(neiwere versie??)
C++ was oorspronkelijk een uitbreiding van C (vandaar de naam). In de loop der jaren is het een compleet eigen programmeertaal geworden (bron: Wikipedia). Echter C-code en C++-code lijken op elkaar en kan een C++-compiler C-code compileren.
 
bedankt voor de snelle reactie, ik gebruik nu dev++,

Ik heb net een programmaatje geschreven, hoe doe ik die omzetten naar een .exe, met dev++?
 
lol;-) ik heb nu het progje. in een .exe en als ik het open werkt hij nie
 
Wat voor progje heb je geschreven?
Kun je je code hier posten? (altijd leuk)

Kun je hem wel testen in je compiler? dus als je hem net gecompileerd hebt?

Soms moet je bij het openen van de .exe een aantal .dll bestandjes bij die .exe plaatsen.

Heb trouwens geen ervaring met die dev++, dus weet ook niet hoe dat werkt.
 
Laatst bewerkt:
lol;-) ik heb nu het progje. in een .exe en als ik het open werkt hij nie

Als je de code post dan kan er naar gekeken worden. (als het programma zich meteen na het openen weer sluit dan moet je even een std::cin.get() of een system("PAUSE") toevoegen)
 
the code, touch it with honor;-)

Dit is mijn eerste progje, gemaakt via een tutorial, voor mij nog abracadabra maar voro jullie codekloppers denk k nie:p

HTML:
#include <iostream>

using namespace std;

int main()

{
    cout << "Hello world!" << endl;
    cin.get();
}

Als ik hem opsla, staat er ook meteen en .exe betand bij, als ik die probeer te openen krijg ik de volgende melding:

Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen tot het item

Ik ben ingelogd als administrator.
@gerbertt19990, ik heb geen ervaringen met dev++ (nog niet:p)
 
Laatst bewerkt:
[cpp]#include <iostream>

using namespace std;

int main()

{
cout << "Hello world!" << endl;
cin.get();
}
[/cpp]

Als ik hem opsla, staat er ook meteen en .exe betand bij, als ik die probeer te openen krijg ik de volgende melding:

Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen tot het item

De code die je hebt overgenomen uit de tutorial klopt gewoon, dus waarom je die foutmelding krijgt is mij een raadsel. (ik heb hem ook nog nooit gehad in al de jaren dat ik DevCPP gebruik)

Installeer het programma anders eens overnieuw en kijk of je de foutmelding nog steeds krijgt.

ps: plaats de code binnen de [ cpp] en [ /cpp] tags ipv de [ html] tags.
 
Bedankt voor de response, ik ga hem verwijderen en opnieuw instaleren. Mischien is het niet goed omgezet naar .exe

Ik zal het voortaan tussen ccp tags zetten;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan