C++ thread

Status
Niet open voor verdere reacties.

beatboxer05

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2009
Hallo,

Ik ben bezig met programmeren in c++ in linux . Ik wil nu gebruik maken van een thread die naast mijn hoofdprogramma heel de tijd de methode read_serial(); uitvoert die ik zelf aangemaakt hebt. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken. Kan iemand mij uitleggen hoe dit moet ?

Met vriendelijke groet,
Niek

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben bezig met programmeren in c++ in linux . Ik wil nu gebruik maken van een thread die naast mijn hoofdprogramma heel de tijd de methode read_serial(); uitvoert die ik zelf aangemaakt hebt. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken. Kan iemand mij uitleggen hoe dit moet ?

Met vriendelijke groet,
Niek

bedoel je dat je een een functie wilt die dat vanaf het begin tot het einde van je programma doet?

dan kun je em in je opstart functie van het programma zette, WinMain of DLLMain

WinMain of DLLMain
*kuch* Windows-specifieke functies zullen _schitterend_ werken onder linux.. :rolleyes:

@beatboxer: Threads zitten helaas nog niet in de STL, maar staan wel al op de goedgekeurde lijst voor de volgende versie van de taal. Zoek even naar de boost-libs, die bevatten onder andere een zeer degelijke thread-functionaliteit met enkele voorbeelden.

Hou er wel rekening mee dat het compileren van de boostlibs toch wel een uurtje of 2 kan duren :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan