[C#] Uitlezen van Memory, Feeden naar Web

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReSpawNnL

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Ik ben sinds kort erg geïnteresseerd geraakt in C# en vraag me af wat allemaal mogelijk is.

Ik kan alleen schetsmatiger informatie vinden op forums die niet veel duidelijk maken, en waar mensen heftig reageren op de meeste newbie vragen. Ik ben zelf een ervaren PHP developer en weet mijn weg op het web, moge dat voor Windows applicaties een ander verhaal zijn.

Om toch maar te beginnen, lijkt me het leuk een variatie te maken op friends networkje voor een maat. Het idee is, het uitlezen van bepaalde memory addresses, deze values vervolgens naar een url sturen middels post/get en op de server handel ik zelf de rest af.

Allereerst, is dit mogelijk? Kan ik middels C# een memory sector (zeg, 01AD01AC) uitlezen, hier de value in een string zetten en via de applicatie dit naar het web versturen?

Bedankt!

Allereerst, is dit mogelijk? Kan ik middels C# een memory sector (zeg, 01AD01AC) uitlezen, hier de value in een string zetten en via de applicatie dit naar het web versturen?

C# ken ik niet, (het zal wel erg lijken op C) en 'friends networkje' ken ik ook niet.

Maar ik denk dat je een ander probleem zal hebben: Een programma/process krijgt een stukje geheugen toegekend door de kernel van je besturingssysteem. Je kan aan de kernel meer memory vragen, of het teveel aan memory terug vrijgeven (malloc, free, ...).

Echter, je programma kan niet buiten zijn eigen stukje geheugen lezen,wijzigen.
Dit is uiteraard voor security van je operating systeem. Je wilt niet dat een javascriptje op een website het geheugen van andere programmas begint te wijzigen. Dit gaat ongeacht de programmeertaal altijd in de weg zitten.
Dus zomaar de waarde op geheugen adres x of y lezen zal niet echt lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan