C:\Users\Mijncomputer\... is niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Wanneer ik het icoon Mijncomputer aanklik blijkt dat er voor mij een aantal mappen niet toegankelijk zijn, zoals Menu Start, Recent, Cookies, Aplication Data. De iconen hebben linksonder een zwart koppelingspijltje.
Ik wil graag toegang tot deze mappen. Kan iemand mij helpen mijn windows vista premium zo in te stellen dat ik toegang kan krijgen?

Dag Harry,

"Tja, daar gaan we weer..."
Met zo'n hartekreet kun je twee kanten op, of misschien wel meerdere.
- daar hebben we Vista weer....
- daar hebben we weer zo iemand, die zonodig door die
heerlijke beveiling van Vista heen wil breken.
- of wellicht wel allebei....

Hoi !

Nee hoor, maar die vraag is hier in een of andere vorm misschien wel 100 x gesteld !!

En:::: er is op dit forum zo'n goede zoekfunctie..........

Ik weet lang niet alles, maar met de search-knop kom je, op welk forum dan ook, een heel eind.

Greetz,

Harry.

Dank je voor je reactie.
Ik heb de door jou aangegeven site opgezocht en ben de stappen eens gaan volgen.
In stap 5 is er sprake van TrustedInstaller, die de eigenaar is van de C-schijf. Op de plek waar deze zou moeten staan staatmijncomputer(MIJNCOMPUTER\mijncomputer)
Wanneer ik op bewerken klik komt Administrators (MIJNCOMPUTER\Administrators) te voorschijn. Wanneer ik op toepassen en ok klik komt er een scherm te voorschijn met de melding Er is een fout opgetreden tijdens het toepassen van de beveiligingsgegevens op C:\hiberfil.sys.
Vanaf dit punt ga ik maar even niet verder is geen ellende te veroorzaken.
Heb jij een idee hoe deze kink uit de kabel te halen?

Als je bij de rechten van de mappen jezelf eigenaar wilt maken doe je het volgende:

* Klik rechts op de map en dan op eigenschappen.
* Selecteer het tabblad: Beveiliging.
* Klik op: Geavanceert.
* Dan het tabblad: Eigenaar
Hier zie je de gebruikers te staan die onder "eigenaar" vallen, met bovenaan een hoofdeigenaar. Deze kun je wijzigen.

* Klik op: bewerken, waardoor een gebruikers-keuzescherm tevoorschijn komt. Zoek hier naar jezelf en klik op OK. Je krijgt misschien een melding van "uw veranderd de eigenaar blablabla". Als je nu gewoon op OK blijft klikken, heb je jezelf eigenaar gemaakt. Hoop dat dit je een beetje in de richting helpt.

Owja, maak je niet druk over die foutmelding van dat ene bestand, kan geen kwaad, je bent dan alleen geen eigenaar over dat bestand.

Groeten!

Hoi !

Tja, zoals er ook staat: maak je niet druk over de foutmeldingen, zie ook de post van@kevtec.

Heeft hier bij vele PC's nog nooit problemen opgeleverd.

Gewoon doen wat in de link staat, en niet per map, maar de hele schijf waarop Vista staat, anders blijf je bezig !

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Ik heb maar gekozen voor het "geheel" en jouw weg gevolgd. Het heeft gewerkt, met toch één bijkomstigheid, nl dat de prullenbak op C is beschadigd en na het opstarten wordt om die reden gevraagd of ik de prullenbak wil leegmaken. Een beetje vervelend, maar er is mee te leven. Als iemand een oplossing weet, dan natuurlijk graag

Het probleempje met de prullenbak heeft zich vanzelf opgelost.
Ik sluit hiermee af

Ik sluit hiermee af.

Ik sluit hiermee af.

Ik sluit hiermee af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan