C: verkleinen en D psrtitie maken - tijdsduur?

Status
Niet open voor verdere reacties.

eQuation

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Goedenavond,

Vanavond begonnen aan een actie op mijn PC waarbij ik C wilde verkleinen (naar 100GB van de 467GB). Tevens meteen D: creëren naar de resterende ruimte. Doel is op C: WS7 te laten draaien en op D: de data te hebben staan.

Ik gebruik hiervoor Minitool Partition Wizard (Free). Netjes de manual doorlopen, dus:

• Move/resize
  • Schuifje aan de rechterkant opgepakt en naar links geschoven tot 100GB
  • Enter
  • Unallocated aanklikken
  • Create
  • Label D: Data
  • Enter
  • Apply....

Nu staat dat ding al twee uur in een blackscreen modus met:

(1) of (3) operations...
blablabla
Updating System, please wait....

Nou ben ik best geduldig, maar duurt dit niet erg lang? Vooral voor een tooltje dat impliceert dat het klik, klak, klaar is? :confused:

[edit] op C staat alleen WS7 en een VLC player, K-Lite en QuickTime. Er is verder geen data aanwezig, alles staat op de NAS.

Laatst bewerkt:
Ik ken de tool niet en weet derhalve niet waaorm het zo lang duurt, maar een domme vraag van mij zou zijn: waarom gebruik je voor de verkleining software van derden en niet gewoon Microsoft zelf, oftewel schijfbeheer van Windows 7 zelf?

Het is een tooltje wat een mod hier aanraadde en ik moet zeggen, het werkt erg handig. Onlangs een netbook gedaan en dat ging vrij vlot.

Even los van de tool, hoe lang mag het duren? Immers zal de tool gebaseerd zijn op WS eigen functionaliteit.

M.a.w. als je dit via WS doet, hoe lang duurt het dan?

Laatst bewerkt:
Een mod die voor schijfverkleining binnen Windows 7 een tool van derden aanraadt.........?

Als je met WS Windows bedoelt?
1 seconde?

dat bedoel ik ja.

1sec? Om C te verkleinen en D te creeren??

C kan je alleen na reboot verkleinen toch? Omdat C actief is ten tijde van de start opdracht?

Met andere woorden; hij blijft hangen vermoedelijk?!

Reboot proberen?

Laatst bewerkt:
Ja, volgens mij is dat een kwestie van opgeven hoe klein C moet worden en op het moment dat je een waarde kiest, is de rest met die Enter in de volgende seconde beschikbaar.

Zoals ik al schreef, ken ik die tool van derden niet. Ik weet dus niet wat er allemaal onder de 'motorkap' inmiddels ingang is gezet en wat de consequenties kunnen zijn van een reboot. Theoretisch zou je een vernaggeld systeem kunnen hebben na een reboot dat niet meer voor -en / of achteruit wil................... ik weet het gewoon niet.

Ik weet wél dat C verkleining met Windows zelf meestal (mogelijk zelfs altijd?) goed gaat.

Laatst bewerkt:
oke, worst case... De boel doet niets meer. Is het dan een kwestie van opnieuw WS7 installeren, wat niet zo erg is, of is de schijf naar de eeuwige jachtvelden en nieuwe halen dus?

Nee, die schijf zal wel weer willen gaan werken, zeker na een nieuwe installatie, want voordat Win 7 begint met overpompen van de bestanden van DVD naar hdd, wordt die hdd eerst geformatteerd door 7.

Als ik je goed begrijp kan ik 'm dus nu een schop geven en in het ergste geval zit ik morgen avond WS7 opnieuw te installeren.

Waarvan ik overigens een systeemherstel schijf heb, dus vrij snel terug naar begin van deze avond toch?

Nou, net maar een reboot gedaan...

WS startte gewoon op, niets aan de hand. C was naar 100GB gezet en er was 365GB unallocated. Daarvan een D partitie gemaakt en de boel is up and running.

Geen idee wat er "mis" is gegaan. Ik ga maar eens meer lezen over schijfbeheer in WS zelf, lijkt me beter.

Bedankt gast0225!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan