c# waar de dll zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bv bas bv

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
hallo

ik heb iets gemaakt in c#
en krijg een foutmelding
er ontbreekt een dll in de regel

using CarlosAg.ExcelXmlWriter;

ik heb de dll maar waar moet ik hem zetten?

Er zijn een paar plekken waar je ze neer kan zetten:
1. (Bij voorkeur) gewoon in de map waar de (gebouwde) applicatie staat (de .exe dus).
2. (Alternatief, als de applicatie 'te lui is' om in de eigen map te kijken) ergens in het pad waar standaard gezocht wordt. Beste keuze in dat geval is de submap System32 van je Windows-map.

Succes,

Tijs.

oke maar ik krijg nog steets de foutmelding:

Code:
Error	1	The type or namespace name 'CarlosAg' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)	C:\Documents and Settings\********\Local Settings\Application Data\Temporary Projects\WindowsFormsApplication1\Form1.cs	5	11	WindowsFormsApplication1

Dan moet de .DLL correct geregistreerd worden, en lijkt mij simpelweg kopieren niet voldoende.

Over welke DLL gaat het nu precies, en waar heb je die precies van gedownload? Geef ons ook de maker en versienummer ervan (rechtsklikken erop, Eigenschappen, tabblad Versie).

Tijs.

Helaas ligt die site eruit (Internal Server Error)..

Geef even de volledige naam + versie op, dan kijken we wat er verder over die .DLL te melden is op het Internet.

We horen het wel.

Tijs.

CarlosAg.ExcelXmlWriter.dll

1.0.0.6

moet het script zoits zijn :

Code:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;

namespace WindowsFormsApplication1
{
    class Class1
    {
        [DllImport("inpout32.dll", EntryPoint = "Out32")]
        public static extern void Output(int adress, int value);
        [DllImport("inpout32.dll", EntryPoint = "Inp32")]
        public static extern void Input(int adress);
    }
}

Kijk even hier voor een volledig voorbeeld.

Hopelijk kun je er wat mee. Ik heb niet gezien dat je eerst iets moet 'installeren' omtrent die .dll, maar helaas is de website van de maker offline.

Tijs.

Nog maar een paar links, en dan moet ik het stokje overgeven aan anderen:

link1
link2
link3
link4

In een van bovengenoemde links wordt gesuggereerd dat je de .dll's moet zetten in de BIN submap van je applicatie. Misschien lukt het dan.

Tijs.

Je kan je dll's gewoon in je bin map plaatsen en deze via de references toevoegen aan je project.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan