c:\Windows\Internet Logs meer dan 100 mb!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikself

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
Hallo,

Ik gebruik ZA Pro.

Deze map is bij mij nu maar liefst 107 mb. Gisteravond om 12.00 uur nog gekeken en toen stond ie op 87 mb! Ik weet dat ZA hiervan de veroorzaker is, maar ik vind het niet normaal dat er binnen no-time zo'n 20 mb bij komt. Dit is iets van de laatste week dat deze map in rap tempo groter wordt. Nu weet ik dat ik de inhoud hiervan kan wissen, maar het nadeel is dat ik ZA dan z'n standaard settings terugkrijgt en daar zit ik niet op te wachten.

Ook heb ik de laatste tijd problemen met de zgn. True Vector Service van ZA. Het duurt tijden voordat deze Service opgestart is, enkele malen heb ik het handmatig moeten doen.

Vraag is dus: hoe kan ik voorkomen dat deze map dit soort proporties aanneemt (k heb niet zo'n grote harddisk, k ben dus zuinig op de ruimte)

Als ik lees wat er over firewalls wordt geschreven op helpmij, zou Sygate het beste alternatief zijn?

Sygate schijnt inderdaad een mooi alternatief voor Zonealarm te zijn.
Waarom probeer je het gewoon niet.
Hier kun je de Sygate Personal Firewall (freeware) downloaden:
http://smb.sygate.com/download_buy.htm

Laatst bewerkt:
k zal het ff proberen. Nu staat me er iets van bij dat verwijderen van ZA Pro onder SP2 wel 'ns problemen kan geven, maar ik weet bij ..... niet meer waar ik dat heb zien staan.

Geplaatst door ikself
Ik gebruik ZA Pro.

Deze map is bij mij nu maar liefst 107 mb.
Die map liep bij mij ook altijd vrij snel vol. Vooral met ZALog.txt-bestanden, waarin alles wordt opgeslagen wat geblokkeerd wordt.
Schakel dat uit door naar Alerts & Logs te gaan en op het tabblad Main op Advanced te klikken.
Schakel daar Archive log text files daily uit (bijlage).
Sinds ik dat gedaan hebt blijft de inhoud van Internet Logs tussen de 5 en 10 MB.
Ik gebruik overigens de Free Edition.

Guus.

Laatst bewerkt:
k heb nu Sygate lopen. Gaat prima. Duidelijke gebruikersinterface, alle poorten op stealth. Een nadeel is dat standaard de optie 'act as server' staat aangevinkt. Je moet bij alle applicaties dit apart uitvinken. Mensen die daar geen benul van hebben, kijken hier dus niet naar en geven zo ongewild serverrechten aan alle applicaties.

Guus abc,

Ik had die optie ook al een keer uitgeschakeld staan, maar die map bleef vollopen met een aantal vsmon....etc-zipfiles. En ik bleef het probleem met de True Vector Service houden. Afgezien daarvan voldeed ZA Pro prima. Ik hou de ontwikkelingen bij Zonelabs in de gaten en misschien dat een volgende versie beter werkt. Het punt is alleen dat ook mijn kinderen wel op internet gaan en die moeten dat sowieso ook altijd kunnen doen, zonder lastig gevallen te worden door kreten van ZA.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan