C:\Windows\ServicePackFiles\I386 map verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikself

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
Hier staat dat deze map verwijderd kan worden. Heeft iemand hier ervaring mee? M.a.w. kan ik deze map verwijderen zonder dat m'n OS raar gaat doen?
Hij is zo'n 500 MB groot. Nu zul je zeggen, wat is tegenwoordig nou 500 MB, maar met m'n schijfje van 13 Gb ben ik zuinig op de ruimte.:)

Je kunt die mappen verwijderen zonder dat Windows raar gaat doen. Er staat op die site duidelijk aangegeven, wat er gebeurt als je deze map verwijderd. Met name het dik gedrukte gedeelte.
C:\Windows\Driver Cache\I386\
C:\Windows\ServicePackFiles\I386\
Wilt u echt ruimte besparen, dan kunt u bovengenoemde map legen. Hierin staan een groot gedeelte van de installatie bestanden waaronder ook een database met hardware drivers. Mocht u deze gegevens verwijderen, dan verloopt onder andere het toevoegen van nieuwe hardware minder soepel omdat u dan de Windows CD bij de hand moet hebben. Op zich zijn de bestanden niet noodzakelijk, maar wel handig om te laten staan. Heeft u echter last van ruimtegebrek dan is deze map een optie.

Geplaatst door crash
Je kunt die mappen verwijderen zonder dat Windows raar gaat doen. Er staat op die site duidelijk aangegeven, wat er gebeurt als je deze map verwijderd. Met name het dik gedrukte gedeelte.

Had ik uiteraard ook al gelezen, maar staat me iets van bij dat het niet mag...nou ja...zal wel iets anders zijn geweest. k zal ze eraf gooien.:)

:confused: k heb ze er al af. En uit de prullebak recoveren gaat ook niet, want ik ben nogal doende geweest vanmiddag op m'n harddisk. Tja.....maar hopen dat ik nooit sfc hoef te gebruiken en als pleister op de wonde is het inderdaad zo dat op de cd een i386-mapje staat, niet geupdate uiteraard. Op hoop van zegen:)

Je kan proberen om sp2 te deïnstaleren en weer te downloaden of een repair install te doen dan moet je ook weer alles updaten..
:)
Succes

Het één tegen het ander afwegend denk ik niet dat ik SP2 opnieuw ga installeren. Een system file check heb ik, zolang ik XP gebruik (2 jaar) nog nooit nodig gehad. SP2 opnieuw installeren is mij wat te rigoureus.

:confused: Zul je net zien dat ik vandaag bestandjes mis.:)

www,KapotePc.nl :D

Ken deze site ook al lang en weet niet of hij met regelmaat wordt bijgewerkt..
Dit verhaal lijkt van een vroegere periode te zijn dan sp1 en er bij en sfc niet meer dan alleen de cd nodig was.. Want vind het maar vreemd dat zij dit niet erbij vermelden dat deze map noodzakelijk is bij sommige reparaties.
Eigenlijk onverantwoord en zeer slechte service om zulke verouderde info op het web te laten staan. Maarja zo zijn er wel meer helaas :confused:

Of het werkt weet ik niet maar indien je in de problemen komt kan je proberen die map vanaf een andere computer te copiëren.
:)
P.s
Moet wel even shecken of deze sleutel niet is verwijderd bij een scoonmaak omdat ie nu geen geldig pad meer heeft..

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup

ServicePackSourcePath reg_sz c:\windows\ServicePackFiles

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan