C:WINDOWS\System32\drivers\nfts.sys werkt niet of is beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuukPSV

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Hallo iedereen,

Sinds een aantal dagen heb ik op een andere PC het probleem dat hij niet meer opstart.

Hij springt vrijwel direct op een foutmelding:

C:WINDOWS\System32\drivers\ntsf.sys mist of is beschadigd.

Ik heb al verschillende pogingen ondernomen, maar niets hielp, ook heb ik alvorens wat topics hier doorgenomen maar ook die dingen hebben niet echt de gewenste uitwerking gehad.

Ik hoop dat jullie met kunnen helpen!

Groetjes, Luuk

Laatst bewerkt:
Al in veilige modus opgestart en gekozen voor laatst bekende werkende configuratie?

Al in veilige modus opgestart en gekozen voor laatst bekende werkende configuratie?

Dat kan dus niet, dat scherm krijg ik uberhaupt niet. Hij begint met de laadscherm van Dell, zoals gewoonlijk, en vervolgens springt hij op die fout melding.

Mocht het mogelijk zijn op een andere manier in de veilig modus te komen, kun je die dan misschien vertellen? Ben wat dat betreft nog niet echt technisch genoeg op de PC, hetzelfde geld voor werken in DOS.

Dus als je opstart en gelijk begint met het herhaaldelijk intoetsen van F8 kom je er niet in?
Anders zal je vanaf de herstel CD moeten opstarten als je die hebt.

Dus als je opstart en gelijk begint met het herhaaldelijk intoetsen van F8 kom je er niet in?
Anders zal je vanaf de herstel CD moeten opstarten als je die hebt.
Als ik op F8 blijf drukken start ie zodra de foutmelding in beeld komt opnieuw op.

En over die CD, dat was me al enigzins duidelijk geworden, en daar heb ik ook wat manieren mee geprobeerd, maar het haalde vrij weinig uit. De ene keer herkende hij de opdracht niet en de andere keer veranderde er niks.

Of het echt werkt weet ik niet.
Hang de schijf eens als slave in een andere pc en kopieer de ntfs.sys opnieuw naar de map waar deze hoort te staan.
Op dit tijdstip kan je ook gelijk chkdisk er op loslaten om te kijken of er schijffouten zijn.
Hang hem dan in de oude situatie terug en kijk of de pc dan wel wilt opstarten.
In het ergste geval(ga ik niet vanuit) zal je de boel opnieuw moeten instaleren.

Dit had ik ook op mijn (nu reeds ex-) Computer.
Dagenlang liggen zoeken tot ik tot de conclusie kwam dat mijn Hard disk dood was.
Zet je computer eens aan en voel even of je HDD nog draait.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan