C:\WINDOWS\SYSTEM32\ils.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

malinois

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
ik heb de pc opgestart en krijg de volgende melding van Avast:

Verdacht bestand gevonden!
Een verdacht bestand werd gedetecteerd (dmv een heuristische methode). Dit kan malware infectie betekenen. Gelieve het bestand op te sturen naar ons virus lab voor analyse.

Bestandsnaam: C:\WINDOWS\SYSTEM32\ils.dll
Type: Rootkit: verborgen proces

verwijderen
negeren

wat moet ik doen???

Kijk even hier. Daar wordt gesuggereerd om het bestand te negeren.
Het bestand is gerelateerd aan Netmeeting dat eigenlijk niemand gebruikt, dus weggooien mag gerust (of in de 'kluis'/quarantaine zetten van Avast). Als het goed is komt dan een geauthorizeerde versie van ils.dll weer automatisch terug te staan in \system32 map, maar vlgs. bovengenoemde discussiedraad slaat avast dan niet meer alarm.
Overigens is mijn versie van dat bestand versie 5.1.2600.5512, beschrijving "User Location Services Component Module", 81.920 bytes groot, en afkomstig van Microsoft Corporation.

Succes,

Tijs.

Kijk even hier. Daar wordt gesuggereerd om het bestand te negeren.
Het bestand is gerelateerd aan Netmeeting dat eigenlijk niemand gebruikt, dus weggooien mag gerust (of in de 'kluis'/quarantaine zetten van Avast). Als het goed is komt dan een geauthorizeerde versie van ils.dll weer automatisch terug te staan in \system32 map, maar vlgs. bovengenoemde discussiedraad slaat avast dan niet meer alarm.
Overigens is mijn versie van dat bestand versie 5.1.2600.5512, beschrijving "User Location Services Component Module", 81.920 bytes groot, en afkomstig van Microsoft Corporation.

Succes,

Tijs.

oke dank je!
ik ga kijken wat er gebeurd als ik hem negeer... :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan