C:\WINDOWS\Temp loopt vol met htp bestanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Acenergy

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2007
Ik heb een probleem,
als ik internet explorer open of firefox dan loopt C:\WINDOWS\Temp helemaal vol met htp bestanden bv cch~2531bb419.htp.
Het was zoveel geworden dat mn C schijf op dn duur vol was.
wie weet hoe dit komt, ik heb net nieuwe windows erop gezet en een paar programma's
Is het een trojan of zo, ik heb een bijlage erbij gedaan.
alvast bedankt

groetjes

Bijlagen

• htpshit.JPG
    htpshit.JPG
    79,3 KB · Weergaven: 73
Die cch-***.htp-bestandjes die je laat zien worden door CHKDSK daar neer gezet om eventueel later te herstellen. Overigens: zijn ze altijd maar 8 Kb? Heb je zo'n kleine harde schijf dat hij daarmee volloopt?
Misschien kun je beter eerst een schijfcontrole uitvoeren met alletwee de opties: bestanden en bestandsystemen controleren én beschdigde sectoren op het schijfoppervlak opzoeken en zonodig repareren.

Ik zie nog even niet wat je browsers er mee te maken hebben.

Voor de zekerheid: je XP is legaal?

Ik gebruik n legale windows.

Ik gebruik ook cc cleaner.

nu zijn het bestanden van 8 kb , maar ik heb ook files van 700 mb erin gehad, toen was de map 6 gig vol. dit waren bestanden die hete zoals bv Pr2d.tmp of Pr2f.tmp 700 mb per stuk , meestal google ik dit maar kon er niks van vinden
er komen alleen maar bestanden in de map als ik een browser open, sluit ik de browser dan verdwijnen ze weer.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, ik ben niet zo'n leek in pcs,
dus het is niet iets waar ik me zorgen om moet maken, geen virus of trojan horse.
bedankt voor jullie reacties.

Die cch-***.htp-bestandjes die je laat zien worden door CHKDSK daar neer gezet om eventueel later te herstellen. Overigens: zijn ze altijd maar 8 Kb? Heb je zo'n kleine harde schijf dat hij daarmee volloopt?
Misschien kun je beter eerst een schijfcontrole uitvoeren met alletwee de opties: bestanden en bestandsystemen controleren én beschdigde sectoren op het schijfoppervlak opzoeken en zonodig repareren.

Ik zie nog even niet wat je browsers er mee te maken hebben.

Voor de zekerheid: je XP is legaal?

Kun je aub nog even reageren, ik heb nu alles gedaan wat ik kon doen, ik heb mn schijven gescheckt met alle 2 de opties aangevinkt, maar het probleem blijft.
Het gebeurd alleen maar als ik mn browsers open hoe meer sites ik open des te meer cch bestanden ik heb, als ik mn browsers sluit zijn ze weer weg.
Dit is toch geen normaal gedrag ofwel?
Hoe kan ik dit oplossen, wat kan het zijn?

heb menig virus test gedaan, spyware heb ik ook niet meer.

Help me aub, ik kan ook weer opnieuw windows eropzetten maar ik wil hiervan leren, ik weet graag wat en waarom er gebeurd in mn pc.

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar die cch-files zijn door Microsoft.NET Framework geproduceerde (beveiligings-) configuratiecaches.
Ik zie wel al gebruikers die hetzelfde probleem als jij hebben, maar nog even geen oplossing. Ik zoek verder.

In een MSDN-forum vond ik het probleem dat cch.xxxxxxx files niet gebackupped konden worden op Server 2003 domeinen. Aan het eind volgt dan een Microsoft verklaring.

Blijft het raadselachtig waarom jouw surfgedrag die tijdelijke cch-files opleveren.
Wil je eens kijken of er in de lijst van te Wijzigen en verwijderen software de volgende regels voorkomen?
Microsoft.NET Framework 1.1
Microsoft.NET Framework 1.1 Hotfix (KB886903)
Microsoft.NET Framework 2.0
Microsoft.NET Framework 3.0
Bovendien nog per versie een NL Talenpakket.
Ze hoeven er niet persé alle drie te staan, maar onder versie nr. 3 moet wel 2 en 1 staan en onder versie nr. 2 moet 1 staan.
Dus niet alleen 3, of alleen 2, enz.
Niet dat ik hier al een oplossing in zie, maar ik weet wel dat die versies naast elkaar kunnen/moeten werken.

(Edit: Bij Vista schijnt dat opgelost te zijn, versie 3.0 is daarin geintegreerd.)

Als leesstof.

Laatst bewerkt:
Hoi,

ik heb geen een van de nets in mn lijst van software staan, moet ik die Microsoft.NET Framework 1.1 instaleren en waar heb ik m voor nodig.

Ik had heel mn schijf geformateerd, nieuwe windows erop, helemaal upgedate, internet explorer 7 met nieuwe updates.
Mn printer en mn kaspersky firewall, toen viel het me op dat die files weer in de Temp kwamen.
Ik vermoed zelf dat die Kaspersky de dader is.
Ik wacht het nog n paar dagen af dan ga ik m maar weer formateren want ik wil weten wat het is en wat het veroorzaakt.
Ik ga nu stap voor stap kijken wanneer het begint.
Ik hou je op de hoogte, weet jij iets nieuws hoor ik het graag.
alvast bedankt.

Ps weet jij n goeie manier om n geupdate windows met firewall kant en klaar op n dvd te krijgen, zodat ik m van die dvd kan instaleren, ik heb dit vaker geprobeerd, maar telkens werken de backups niet, ik weet zo niet meer welke programmas ik daar voor heb gebruikt.
misschien heb je tips.
groetjes

Begrijp ik dat je geen Installatie CD van Windowxs XP hebt?
Er zijn slipstream-methoden om een Windows-installatie inclusief bijvoorbeeld andere applicaties en stuurprogramma's op je PC te installeren. Kijk eens bij Bart PE.
Google anders op "slipstream" . En de firewall is gewoon standaard in XP (Pro SP2?) ingebakken.

NB: dat je geen enkele NET Framework versie hebt, is vreemd, haal je de Windows updates niet op?

Edit: te downloaden Microsoft.NET Framework 1.1, Microsoft.NET Framework 2.0, Microsoft.NET Framework 3.0.
Zijn ze eenmaal geinstalleerd, dan zal Windows Update de Hotfix en de NL-talenpakketten downloaden.
Ik kan het niet garanderen, maar je bent daarna misschien van het vollopen van C:\Windows\Temp af.
Bovendien: hoe langer hoe meer "third party" software en applicaties vereisen .NET Framework.

Laatst bewerkt:
Ik heb een oude originele xp, als ik m installeer en update dan is de update bijna 300 mb, dit duurt telkens lang.
Ik bedoelde eigenlijk, dat als ik m geupdate heb en mn eige firewall geupdate en wel erop heb staan om dan een backup van heel de geupdate pc op dvd te krijgen, zodat ik het vervolg als ik weer formateer de geupdate dvd kan instaleren, inplaats van een niet upgedate kale windows.
Ik heb al de essentiele updates gedaan.
Die Net frameworks zijn niet essentiele updates dus heb ik ze niet geinstalleerd, dus jij zegt dat ik 1, 2 en 3 moet instaleren, ik heb deze nog nooit geinstalleerd in de 7 jaar dat ik pcs installeer en heb nog nooit deze problemen gehad.
Ik zal ze als laatste alternatief toch nog maar installeren, werkt het niet dan gaat er weer opnieuw windows erop.
Bedankt voor die site , ik ga het proberen als ik een perfecte windows heb,
alvast bedankt

update: net alle 3 de nets geinstalleerd maar probleem blijft.

Laatst bewerkt:
NET Framework 1.1 is van augustus 2004, versie 2.0 van oktober 2005 en versie 3.0 is van november 2006.
Zeven jaar geleden was er nog geen .NET Framework voor end-users.
Voorbeeld: wil je het ATI Control Center installeren, dan moet je NET Framework 1.1 eerst installeren.
Voor steeds meer programma's heb je .NET Framework nodig. (Zeker in de nabije toekomst.)
Wat jij wilt, XP met alle updates e.d. installeren, dat is wat je met Bart PE kan doen. Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan