goldenassasin
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 feb 2014
Hallo beste leden.
Ik ben dit jaar gestart met een opleiding als applicatieontwikkelaar, maar ik zit nu met 2 opdrachten vast van de 50 en ik kom er maar niet uit.
Ik hoop dat jullie me willen helpen en dat jullie het niet te moeilijk maken kwa woorden die jullie zouden gebruiken.
.
Bij opdracht 1 word 1 tekstbox en 1 button gebruikt.
opdracht 1
Woordenboek
Maak een array dat paren van equivalente Nederlands en Engelse woorden bevat. Voer dan een Nederlands woord in, zoek zijn Engelse equivalent ( wat betekent het woord equivalent?)
Zorg ervoor dat je controleert of het woord in het “woordenboek” staat.
Bij opdracht 2 word 1 tekstbox en 1 button gebruikt.
opdracht 2
Bibliotheek
Elk lid van de bibliotheek heeft een unieke gebruikerscode, een geheel getal. Als iemand een boek wil lenen wordt gecontroleerd of deze code geldig is.
Schrijf een programma dat een tabel met gebruikerscode doorzoekt om een specifieke code te vinden. Het programma moet een boodschap laten zien die aangeeft of de code al dan niet geldig is.
Het zou echt heel er fijn zijn, want ik zat er al een beetje mee te sjoemelen.
En dit leek mij niet echt het goede.
Bij opdracht 1 had ik dit tot nu toe, maar er klopt geen zak van :
[cpp]
string[] tabel = this.txtOpdracht1.Text.Split('\0');
tabel = new string[8] {"Leren", "Praten", "Lopen", "Rennen", "Slapen", "Computeren", "Maken", "Woordenboek" };
txtOpdracht1.Text = tabel.ToString();
string[] tabel2 = new string[8] {"Learning", "Talking", "Walking", "Running", "Sleeping", "Computing", "Making", "Dictionary"};
txtOpdracht1.Text = tabel2.ToString();
[/cpp]
Hoe moet ik dus dat als ik in de tekstbox Leren intypt, dat er Learning uitkomt.
Dus het benoemen van arrays.
Groetjes,
goldenassasin
Ik ben dit jaar gestart met een opleiding als applicatieontwikkelaar, maar ik zit nu met 2 opdrachten vast van de 50 en ik kom er maar niet uit.
Ik hoop dat jullie me willen helpen en dat jullie het niet te moeilijk maken kwa woorden die jullie zouden gebruiken.

Bij opdracht 1 word 1 tekstbox en 1 button gebruikt.
opdracht 1
Woordenboek
Maak een array dat paren van equivalente Nederlands en Engelse woorden bevat. Voer dan een Nederlands woord in, zoek zijn Engelse equivalent ( wat betekent het woord equivalent?)
Zorg ervoor dat je controleert of het woord in het “woordenboek” staat.
Bij opdracht 2 word 1 tekstbox en 1 button gebruikt.
opdracht 2
Bibliotheek
Elk lid van de bibliotheek heeft een unieke gebruikerscode, een geheel getal. Als iemand een boek wil lenen wordt gecontroleerd of deze code geldig is.
Schrijf een programma dat een tabel met gebruikerscode doorzoekt om een specifieke code te vinden. Het programma moet een boodschap laten zien die aangeeft of de code al dan niet geldig is.
Het zou echt heel er fijn zijn, want ik zat er al een beetje mee te sjoemelen.
En dit leek mij niet echt het goede.
Bij opdracht 1 had ik dit tot nu toe, maar er klopt geen zak van :
[cpp]
string[] tabel = this.txtOpdracht1.Text.Split('\0');
tabel = new string[8] {"Leren", "Praten", "Lopen", "Rennen", "Slapen", "Computeren", "Maken", "Woordenboek" };
txtOpdracht1.Text = tabel.ToString();
string[] tabel2 = new string[8] {"Learning", "Talking", "Walking", "Running", "Sleeping", "Computing", "Making", "Dictionary"};
txtOpdracht1.Text = tabel2.ToString();
[/cpp]
Hoe moet ik dus dat als ik in de tekstbox Leren intypt, dat er Learning uitkomt.
Dus het benoemen van arrays.
Groetjes,
goldenassasin
Laatst bewerkt door een moderator: