Opgelost Hoe te handelen als ik een virus (of meerdere) heb opgelopen in m'n PC

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Ja, dat komt voor.

En wat kwam daar uit?

Dat is een IP-adres waar de naam Ziggo bij staat/valt. Maar waarom allemaal moeilijk doen en weer afwijken van het oorspronkelijke probleem/vraag?
Er was sprake van bedreigingen en waar staan in deze topic de meldingen, errors en screenshots. Het advies is ook scannen, waarom wordt dat niet adequaat uitgevoerd!

Ipconfig (Internet Protocol configuration)

command:
ipconfig /all

De opdracht ipconfig wordt gebruikt om informatie
over uw netwerkconfiguratie weer te geven en de
DHCP- en DNS-instellingen te vernieuwen.
Standaard geeft de opdracht ipconfig uw IP-adres,
subnetmasker en standaardgateway weer.

TCP/IP network configuratie waarden
TCP/IP staat voor Transmission Control Protocol/Internet Protocol en
is een reeks communicatieprotocollen die worden gebruikt om
netwerkapparaten op internet met elkaar te verbinden.
TCP/IP wordt ook gebruikt als communicatieprotocol in een
particulier computernetwerk

DHCP is Dynamic Host Configuration Protocol
DNS is Domain Name System

Laatst bewerkt:
Laat je systeem hier eens nakijken op malware en virussen zou ik je willen adviseren.
Ik alle drie mijn PC's meerdere keren met Panda gescanned. En daar kwam heel wat ongerechtigs uit.
Vervolgens heb ik alle bestanden waar ook maar enige twijfel over bestond verwijderd.
Waardoor ik vele programma's zoals IOBit Driver Booster enz. niet meer aan de praat kreeg.
Daarna heb ik alle PC's ook nog met MalwareBytes Preminum gescanned. (Dat haalde vele PUP's weg)
En toen op alle drie de PC's alle programma's getest.
Eén PC moest ik helemaal opnieuw van een schone installatie voorzien (deze kon ik zelfs niet meer internetten)
Dus al met al, erg veel werk.
Nu kan ik ook weer gewoon naar de Site van Bol.com zonder aanmerkingen.
Ik ben @dorado erg dankbaar voor de link naar NFC, waarvan ik PANDA Dome kon gebruiken.

Een scan met MalwareBytes geeft misschien meer duidelijkheid, over wat specifiek de problemen zijn.

Lees mijn vorige bericht#27 vierde regel:
"Daarna heb ik alle PC's ook nog met MalwareBytes Premium gescanned. (Dat haalde vele PUP's weg)"

Ik vind dat je dat allemaal goed weet. Heb jij nooit eens een "ongelukje" dan?
De beste stuurlijk staan aan wal, en gluren door hun knuisten, is al een heel oud gezegde.
Maar gaat nog steeds op.
@Senso, dit is niet echt helpen, maar enkelt commentaar leveren.
En dan kom je met uitleg wat de letters DHCP en DNA betekenen, in Bericht#28

Oh oh , Iobit. Weer zo'n malware veroorzakend geval.
Wanneer houden mensen nu eens op met software te downloaden van gratis software download sites.
U weet toch wel in middels dat dat alleen maar problemen geeft?

Gezien het aantal bedreigingen ben ik wel nieuwsgierig naar wat voor soort bedreigingen die software allemaal gevonden heeft. Er was een tijd dat je wel eens een pc onder handen kon krijgen met meerdere besmettingen tegelijk. Tegenwoordig zie je dat niet meer.

Die programmamakers moeten ook hun brood verdienen dus die zijn er bij gebaat zoveel mogelijk zaken als probleem aan te merken. Kan dus goed zijn dat zaken als cookies e.d. worden meegeteld.

Hallo @RogerS
Ja, welke virussen kwam ik tegen. Je zult begrijpen dat ik nu een opsomming moet doen uit m'n geheugen.
Virussen en Pup's met elkaar op 1 PC toch wel zo'n 34 tot 83 stuks, dan heeft ie wel 2.300.000 tot 4.500.000 bestanden onderzocht, afhankelijk van welke PC ik kies. (PCnr1, PCnr2 of PCnr3)
Eerst PANDA Dome gedraait, daarna Malware Premium, om alle Pup's te verwijderen, toen alle overige troep verwijderd, en daarna opslag van oudere bestanden van de PC's verwijderd en opgeslagen op mijn NAS.
Ik weet, dat zodra ik alle troep verwijder, ik mogelijk ook programmatuur onklaar maak, maar dát is all in the game.
En toen weer nog 2x dezelfde cyclus als hierboven herhaald. (Panda + Malware)
Daarna gekeken welke programma's het nog deden en dat viel me nog mee, en die opnieuw geinstalleerd.
Vervolgens een Backup gemaakt, zodat ik hierop terug kon vallen.
Dus nu verwacht ik dat mijn PC's redelijk virus-vrij zullen zijn.
In iedergeval, ik word niet meer geweigerd door BOL.com.

Ik geef toe, ook ik heb 1 programma draaien van IoBit, Uninstaller. Niet meer en/of minder van hen.
Driver Booster heb ik nooit vertrouwd, hoe kan een programma nu weten welke de beste driver is voor welke hardware ..
'Don't fix if it aint broken' ondanks de allerbeste bedoelingen van de softwaremakers
Kijk bij een nieuwe installatie naar de drivers die op dat moment voorradig zijn bij de hardwarefabrikant.
Voor de meesten is die dat van het moederbord, vergeet de chipsetdriver niet !
En ach, we stoten ook wel eens 2 keer tegen eenzelfde steen aan ..

Ja, als mijn berichten worden verwijderd dan kunnen we beter in Rusland gaan wonen. Ik blijf er bij dat je slechte informatie geeft. Keer op keer heb je een smoes voor het niet geven van informatie om welke bedreigingen het gaat. RogerS zegt het in bericht 32 ook.

Gezien het aantal bedreigingen ben ik wel nieuwsgierig naar wat voor soort bedreigingen die software allemaal gevonden heeft.
Hij denkt ook dat het hier kan gaan om nepbedreigingen om mensen angst aan te jagen en dan betalende software moeten gebruiken om bedreigingen/virussen op te lossen. En dat doen ook de grote software fabrikanten zoals Gen. Norton is door Symantec verkwanseld aan Gen. Het product 10 jaar naar tevreden gebruikt. Echter nu krijg ik steeds meer meldingen van bedreigingen/probleem dat de pc problemen heeft terwijl dit volkomen onzin is want de pc is snel, werkt perfect etc.

Let op: ik krijg nu melding 20.736 problemen gevonden! Register is niet goed, bestanden is niet goed. snelheid is niet goed, prestaties zijn niet goed. Druk je op Doorgaan krijg je een soort Utilities waar je voor moet betalen. Toen ik een betaalde beveiliging van Norton aangeboden kreeg voor e-mailverkeer stond er plotseling dat mijn, ja, je gelooft het niet dat mijn pc 100% in orde was. Dezelfde Norton van Gen Digital!

Laatst bewerkt:
Laat je systeem hier eens nakijken op malware en virussen zou ik je willen adviseren.
Ik zou deze tip toch even volgen. In die sectie is een expert actief op het gebied van virussen. Wat wel belangrijk is, is dat je daar systematisch de stappen en adviezen volgt (en ondertussen geen andere dingen probeert), iets wat in dit topic nog niet echt tot uiting komt.

Ik geef toe, ook ik heb 1 programma draaien van IoBit, Uninstaller. Niet meer en/of minder van hen.
Driver Booster heb ik nooit vertrouwd, hoe kan een programma nu weten welke de beste driver is voor welke hardware ..
'Don't fix if it aint broken' ondanks de allerbeste bedoelingen van de softwaremakers
Kijk bij een nieuwe installatie naar de drivers die op dat moment voorradig zijn bij de hardwarefabrikant.
Voor de meesten is die dat van het moederbord, vergeet de chipsetdriver niet !
En ach, we stoten ook wel eens 2 keer tegen eenzelfde steen aan ..
Bedankt voor je steun.
Ik gebruik al jaren IOBit Driver Booster en er heb nooit problemen mee ondervonden.
Wel vind ik dat het aanbieden van 'nieuwe' drivers soms een beetje overdreven wordt.Ik maak gebruik van MSI moederborden, en daarom gebruik ik dan ook MSI-Center, waar de nieuwste drivers en BIOSSEN worden aangeboden (Maar uitsluitend drivers t.b.v. het Moederbord, de overige drivers moeten dus komen van IOBit Driver Booster)

Ik begrijp niet wat er nuttig is aan dat soort zaken. Driver booster, CCleaner en dat soort dingen. Lossen alleen zaken op die al geen probleem waren. Geeft alleen de potentie voor problemen.

Drivers. Niks aan doen tenzij er problemen zijn.
Systeem opschonen. Niet doen tenzij er problemen zijn.

Hallo @RogerS
Ik zal het ter harte nemen.

Nog een tip van het forum. Wanneer je problemen heb bereid je dan goed voor eer je hier je probleem aan de orde stelt. De helpers hebben na 4 / 5 reacties van jou geen idee meer waarover het gaat. Probeer niet alles door elkaar te halen. Ga geordend te werk zodat de helpers je hier beter kunnen helpen. Veel topics van jou overschrijden niet zelden > 30 reacties. Is niet erg maar er is geen touw meer aan vast te knopen. Conclusie, vragensteller niet happy en de helpers laten je topic links leggen.

Terug
Bovenaan Onderaan