hoi,
sinds kort ben ik de eerste stappen aan het nemen in c# programmeren, en het 1e kleine bestandje heb ik al voor elkaar gekregen.
nu ben ik echter aan een nieuwe bezig maar loop ik tegen wat problemen aan.
via google kwam ik dan ook op dit forum uit, dus hopelijk is er iemand die me hier verder kan helpen.
Wat wil ik dat de app doet:
vij simpel, een .exe bestand laten opstarten met wat extra parameters.
Wat is het probleem:
op het systeem is applicatie A geïnstalleerd.
degene welke ik nu probeer te schrijven noem ik even applicatie B.
Applicatie A is in 90% van de gevallen op de standaard plek geïnstalleerd, dus zal in in App B een aantal voorkeurpaden meegeven waar hij eerst zal moeten kijken.
echter, het kan voorkomen dat de gebruiker applicatie A niet op de standaard plaats heeft staan, maar iets anders heeft gekozen. In dat geval wil ik dus dat applicatie B gaat scannen op de schijven waar dan de applicatie geïnstalleerd is.
dit wou ik dan laten doen door naar de specifieke .exe naam te laten zoeken, aangezien deze bekend is.
dus had ik deze regel code gebruikt
helaas geeft hij dan een foutmelding terug:
Access denied C:/Documents and Setting.
nu begrijp ik van internet al dat dit onder Win 7 een soort "fake folder" is, en dus ook niet bestaat.
maar ik kwam er niet helemaal uit hoe ik hier dan binnen c# omheen kan komen en dus de error kan oplossen.
is er iemand die weet hoe ik om deze error heen kan?
kan ik een soort van "skip" ofzo toepassen voor deze type error ?
hopelijk kan iemand me helpen
alvast bedankt!
sinds kort ben ik de eerste stappen aan het nemen in c# programmeren, en het 1e kleine bestandje heb ik al voor elkaar gekregen.
nu ben ik echter aan een nieuwe bezig maar loop ik tegen wat problemen aan.
via google kwam ik dan ook op dit forum uit, dus hopelijk is er iemand die me hier verder kan helpen.
Wat wil ik dat de app doet:
vij simpel, een .exe bestand laten opstarten met wat extra parameters.
Wat is het probleem:
op het systeem is applicatie A geïnstalleerd.
degene welke ik nu probeer te schrijven noem ik even applicatie B.
Applicatie A is in 90% van de gevallen op de standaard plek geïnstalleerd, dus zal in in App B een aantal voorkeurpaden meegeven waar hij eerst zal moeten kijken.
echter, het kan voorkomen dat de gebruiker applicatie A niet op de standaard plaats heeft staan, maar iets anders heeft gekozen. In dat geval wil ik dus dat applicatie B gaat scannen op de schijven waar dan de applicatie geïnstalleerd is.
dit wou ik dan laten doen door naar de specifieke .exe naam te laten zoeken, aangezien deze bekend is.
dus had ik deze regel code gebruikt
Code:
string[] A_dir = Directory.GetFiles("c:\\", "Application_A.exe", SearchOption.AllDirectories);
helaas geeft hij dan een foutmelding terug:
Access denied C:/Documents and Setting.
nu begrijp ik van internet al dat dit onder Win 7 een soort "fake folder" is, en dus ook niet bestaat.
maar ik kwam er niet helemaal uit hoe ik hier dan binnen c# omheen kan komen en dus de error kan oplossen.
is er iemand die weet hoe ik om deze error heen kan?
kan ik een soort van "skip" ofzo toepassen voor deze type error ?
hopelijk kan iemand me helpen
alvast bedankt!