C++

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb C++, maar ik heb het nog nooit nodig gehad voorzover ik weet, en ik krijg er alleen maar errors door, Visual C++ Error:

error.aspx

Als je op OK drukt, sluit explorer.exe af.

dank u

Volgens iedereen heb ik veel meer aan javascript, daar heb ik al een hele bestel lijst voor klaar liggen

verder wil ik graag weten wat xml nou anders is dan xhtml, en gewone html?

C++ kan alleen offline gebruikt worden, en Javascript is gebruikt in websites. Ik weet dus niet wat je wilt. Games met Javascript zijn veel moeilijker.

Wil je met C++ een game maken, dan moet je hier of hier eens kijken.

Hartelijk dank

Voor uw links, helaas heb ik nog 0 ervaring met C++

Ik heb besloten om me eerst te verdiepen in javascript, php, mysql en xml.

Wat het verschil tussel xml en html is weet ik niet
ik ken wel html, css en piep klein beetje javascript, daar ga ik ook verder in leren

nogmaals dank u

HTML is een subset van XML (nouwja, niet helemaal waar, maar het gaat om het idee). Ze hebben allebij een paar vaste regels qua opmaak, zo staan alle elementen tussen < en > haakjes, etcetera.

Het idee van XML is dat je je eigen elementen kan defineren; zo kan je bijvoorbeeld een <hallo> tag maken. HTML heeft al vaste regels hiervoor; daar kan je niet zomaar nieuwe tags bij verzinnen.

:thumb:

HTML is een subset van XML (nouwja, niet helemaal waar, maar het gaat om het idee). Ze hebben allebij een paar vaste regels qua opmaak, zo staan alle elementen tussen < en > haakjes, etcetera.

Het idee van XML is dat je je eigen elementen kan defineren; zo kan je bijvoorbeeld een <hallo> tag maken. HTML heeft al vaste regels hiervoor; daar kan je niet zomaar nieuwe tags bij verzinnen.
Daarbij is XML veel minder vergeeflijk dan HTML. Als je in HTML een foutje maakt, een sluitende tag vergeten bijvoorbeeld, dat kan een browser daar nog wel overheen lezen (al gaat dat lang niet altijd goed natuurlijk). Een zelfde fout in XML resulteert in een foutmelding.

Als je games wilt gaan maken, kun je beter kiezen voor DarkBasic of zelfs GameMaker ipv C++, dan heb je wat sneller en makkelijker resultaat :)

Over de overeenkomsten & verschillen tussen html en xhtml zijn in een eerdere draad al wat berichten opgepend, vanaf hier te beginnen.

Als je de link daarin naar Georg Sortun's uitleg over xhtml leest, begrijp je dat bijzonder veel zogenaamde xhtml-pagina's (bij analyse zal het percentage denk ik ruim boven de 50% uitkomen) eigenlijk niet veel meer zijn dan meedoen aan een mode-verschijnsel. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Beste mede programeurs...

ik noem mezelf nog geen programeur, ik weet nog net html en css:P

Ik wil later ook webwinkels kunnen maken dus ga me ook verdiepen in ASP.NET
Bij wikipedia staat wat het is maar ik zie geen voorbeeld?

Graag zal ik eens een forum maken, zoals hier, dat die automatisch berichten plaatst met tijd en datum enzo.

Berichten insturen kun je met html regelen maar volgens mij kun je met dreamweaver veel makkelijker knoppen toevoegen zoals send, submit, noem maar op

hoe kan ik regellen dat er maar 1 soort bestand verzonden kan worden zoals: JPG,MID,
of AVI?

ik noem mezelf nog geen programeur, ik weet nog net html en css:P

Ik wil later ook webwinkels kunnen maken dus ga me ook verdiepen in ASP.NET
Bij wikipedia staat wat het is maar ik zie geen voorbeeld?

Graag zal ik eens een forum maken, zoals hier, dat die automatisch berichten plaatst met tijd en datum enzo.

Berichten insturen kun je met html regelen maar volgens mij kun je met dreamweaver veel makkelijker knoppen toevoegen zoals send, submit, noem maar op

hoe kan ik regellen dat er maar 1 soort bestand verzonden kan worden zoals: JPG,MID,
of AVI?

Dit gehele forum is gebaseerd op vBulletin, een systeem wat al vele jaren in ontwikkeling is. Het is geschreven in PHP, wat heel goed en veel gebruikt is, dus misschien kun je dat gebruiken?

vBulletin is redelijk prijzig, phpBB is net zo goed en kost niets.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik bedoelde eigenlijk ook dat hij PHP zou gaan gebruiken om zijn eigen forumsoftware te ontwikkelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan