cache L1 L2

Status
Niet open voor verdere reacties.

plasmans

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
ik heb net een nieuwe computer met en celeron 2.4 en een asus moederbord 533-mx en hij loopt heel traag nu heb ik gekeken wat mn L1 en L2 cache is enn hij geeft aan L1 40 en L2 0 wat kan ik doen om het te verhelpen ik heb xp home en zou een cache moeten hebben van 512 volgens mn moederbord

Laatst bewerkt:
Een Celeron heeft nu eenmaal veel minder cache dan een Pentium, bij zware applicaties merk je dat.

"hij loopt traag" is een ruim begrip en afhankelijk van wat je doet soms niet zo vreemd. Leg dus even uit wanneer de PC traag is.

Je schrijft alleen welke processor je hebt, de Windowsversie en de hoeveelheid geheugen zijn ook nuttige zaken.

Geplaatst door Tiborv
Leg dus even uit wanneer de PC traag is.

Welk programma draai je? Internet Explorer zou lekker moeten draaien, het bewerken van video's niet.

internet explorer en hij loopt gewoon traag met allesniet alleen met internet explorer

De processorcache krijg je niet omhoog, die zit in de processor zelf. Een pentium heeft wel een grotere cache.

In je eerste bericht staat niet dat je de cache wil verhogen, probeer duidelijker te zijn.

ik geef in mn eerste bericht aan dat mn cache L1 40 en mn L2 0 is dus lijkt me duidelijk dat dat een beetje laag is

Volgens mij heeft die Celeron 2,4ghz fsb 400mhz een L2 cache van 128kb.
Dit knijpt behoorlijk je snelheid.
Z'n "grote" broer Pentium 4 heeft wel een L2 cache van 512kb.

zou een cache moeten hebben van 512 volgens mn moederbord
Hoe ben je hier achter gekomen?

Laatst bewerkt:
via tune up utilities 2003 systeeminfo en van die 512 cache staat in de beschrijving van mn moederbord

Een moederbord heeft geen cache.

Dit staat er in de handleiding:
attachment.php

Het moederbord ondersteunt de PIV met 512kb cache.

Bijlagen

• cache.jpg
    cache.jpg
    20,4 KB · Weergaven: 115
Geplaatst door plasmans
en van die 512 cache staat in de beschrijving van mn moederbord
Dit werd er later bijgezet.:rolleyes:
Zoals Tiborv al aangeeft heeft het te maken wat je moederbord aan kan.:)
Geplaatst door plasmans
met aida L1 8kb en L2 128
Zo klopt het met jou Celeron.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan