Cairo Dock aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent1993

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Goedenmiddag,

Ik heb sinds een paar dagen Ubuntu, en heb nu de Cairo Dock. Goed geinstaleerd en geen problemen, maar nu vroek ik me af ,net zoals bij apple, of het mogelijk is dat als ik een venster maximaliseer, dat dat venster dan boven de dock blijft, dus niet er achter (hoop dat het beetje duidelijk is:P)

En dan heb ik nog een vraagje, apple heeft dit effect:
http://www.youtube.com/watch?v=_F2tAMeTKqI
Iemand een idee hoe dat kan?

Alvast bedankt!
mvg
Vincent

Laatst bewerkt:
effectjes onder ubuntu NO PROBLEM
synaptic manager
intikken:
compiz en al zeker ccsm downloaden
AWN en das dan zo een applet dock
Gdesklet onbeperkte mogelijkheden zou ik bijna zeggen :) zoals een appletdock, klok, cpu usage, wheaterforecast enzovoorts
Ubuntutweak (dit kan je mss moeten downloaden van een andere bron doen dus gwn op internet ubuntutweak, daar kan je een expo effect met bekomen zoals in mac (compiz is vereist)
hf met de effectjes zou ik zeggen

Bedankt, heb een paar leuke effectjes erbij en handige applets op me bureaublad:)
Alleen hoe kan ik met de AVN dock die uitklapbare mapjes dan instellen?
mvg
vincent

Bedankt, heb een paar leuke effectjes erbij en handige applets op me bureaublad:)
Alleen hoe kan ik met de AVN dock die uitklapbare mapjes dan instellen?
mvg
vincent

Exact hetzelfde als bij apple gaat dat niet, maar je hebt bij de prefrences van het AWN dock wel applets die je kan instellen en dat werkt ongeveer hetzelfde. de applets

een voorbeeld van compiz fusion die instellingen kan je vinden onder system>preferences>advanced....

Met compix vind ik de effecten wel, maar via die effecten kom ik bij Looking Glass uit. Ik heb geprobeerd het te instaleren maar het lukt niet.. Enig idee hoe looking glass werkt? Misshcien moet ik er ff een nieuw onderwerp over beginnen.

Met compix vind ik de effecten wel, maar via die effecten kom ik bij Looking Glass uit. Ik heb geprobeerd het te instaleren maar het lukt niet.. Enig idee hoe looking glass werkt? Misshcien moet ik er ff een nieuw onderwerp over beginnen.

Alles over compiz fusion
En ik denk dat je hier of hier wat meer over wilt weten
En dit zijn de rest van de plug ins die je kan gebruiken, Expo is ook zeer aan te raden, zeer handig.

EDIT: zie ook dat je het hebt enabled (vinkje aangezet) en kijk de sneltoetsen ook eens na, meestal is dat het laatste tabblad van het welbepaalde effect, hier dus van de ZOOM, dan weet je welke toestencombinatie vereist is om het gewenste effect te bekomen.

Laatst bewerkt:
Dat kan dus niet:confused:nadat ik een paar effect instellingen had ingesteld enz, weet niet meer welke, lukte het niet meer. op google kan ik er ook nix over vinden

heb je EMERALD (kaders van je windows aanpassen en themes veranderen) al, daar kan je ook voor zien in synaptic en op http://www.gnome-look.org/ kan je zien voor allerhande themes en icoontjes.
(om icoontjes over je hele machientje ineens te laten veranderen, de gewenste downloaden en gwn .tar laten dan naar system>preferences>appearance en dan daar ADD selecteren en dan browsen naar de locatie van de opgeslagen iconen (de .tar file), hetzelfde doe je voor bv een darktheme te installeren.)

ja ;)
k start wel ff een nieuw topic over het niet kunnen aanpassen van de panel,
bedankt voor alle info:D:D

sgoed, als je geen vragen mer hebt over effectjes of dergelijke mag je dees afsluiten (rechts vanonder)

het is dat je het zegt, k heb nog een vraagje;):
ik kan die emerald themes gewoon importeren in emerald, maar hoe pas ik ze dan toe?

het is dat je het zegt, k heb nog een vraagje;):
ik kan die emerald themes gewoon importeren in emerald, maar hoe pas ik ze dan toe?

Gwn degene die je wilt die selecteer je en dan kiezen voor quit of close.
Je kan ook nog de themes editen, zodat je de kleur, de hoogte, opacity (doorzichtigheid) en de breedte van de kaders kan aanpassen, je kan de positie van de windowtitle kiezen, en van close en minimal knopjes, dus het is niet zo dat je een teams download dat je dat zo moet laten :), dit doen we bij emerald theme en edit settings, nadat je de gewenste theme hebt geslecteerd.
Bij linux is dikwijls 1 klik voldoende of moet je niet bevestiging door op OK te drukken, maar gebeuren de wijzigingen meteen.

Computer opnieuw opstarten zorgde pas voor het toepassen van de style, maar het werkt goed iig. bedankt!

Computer opnieuw opstarten zorgde pas voor het toepassen van de style, maar het werkt goed iig. bedankt!

Blij om te horen, als je nog vragen hebt stel je ze maar eventueel in een privé berichtje, zelf gebruik ik PCLOS, maar ik heb een paar maanden ubuntu gebruikt dus ik mss wel helpen voor toekomstige problemen, en vergeet 25 april niet hardy heron 8.04 van ubuntu, de opvolger van gutsy gibbon 7.10, dat is een LTS (lang term support), dus is het wel aangeraden om te upgraden naar de 8.04 ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan