caiway

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Berichten
1.202
Hallo ,
Vandaag een nieuwe samsung led tv met ingebouwde dvb- c en dvb-t decoder aangesloten , heb hem automatisch naar zenders laten zoeken ik drukte per ongeluk op zoeken naar analoge zenders en er werden er 18 gevonden . Daarna laten zoeken naar digitale zenders en er werden er zo'n 70 gevonden , Caiway basispakket in het westland (Monster)
Hierna een 3 jaar oude LG harddisk recorder aangesloten deze ook automatisch naar zenders laten zoeken en 18 gevonden ,
Kan een harddisk recorder geen digitale zenders ontvangen ?
Is mijn harddisk recorder nog wel te gebruiken na 10-10-2010 want dan stopt Caiway met het doorgeven van analoge zenders ?

Mvg. Hans
 
Daar zijn ze nog niet over uit.
Omdat er nog heel veel analoog kijken.
 
Wat ik ervan weet is dat Caiway iedere klant een gratis Samsung decoder heeft aangeboden , dus iedereen met een tv met minimaal een scart-aansluiting kan over naar digitaal .
Maar hoe zit het dan met de harddisk recorder waarom worden er geen digitale zenders ontvangen ?
Hans
 
Die hebben wij wel.
Zit achter het kastje aangesloten.
En doen wij ook met de harddisk.

Ja,ze krijgen gratis een kastje,in de hoop dat ze ook de card nemen.
Als ik dat doet,heb ik HIER geen tijd meer voor. hhahah
 
Jij hebt het signaal van het kastje via jouw recorder naar de tv .
Bij mij zit het kastje in de tv ingebouwd , dus hier gaat het signaal naar de recorder en dan naar de tv .
Hans
 
Wij hebben ook caiway en de vrijwel nieuwste TV en harddisk recorder en een nieuwe hdmi dig, ontvanger.En ik heb ook alle mogelijke aansluitingen geprobeerd zowel als scart,hdmi en met een loop, maar ik krijg ook alleen de anologe zenders op mijn harddisk recorder, Ik begrijp er ook niks van.

Rinus
 
Net mijn broer gebelt die ook alles nieuw heeft en hij zei dat het lag aan de recorder , deze moet ook een ingebouwde dvb decoder hebben voor digitale ontvangst .
Hans
 
Die heb ik ook en is ingesteld op digitale ontvangst maar hij krijgt alleen de analoge zenders binnen.
Trouwens alles is afgestemd op hdmi ontvangst en weergave.
 
Dan heb jij waarschijnlijk op jouw recorder voor dat hij gaat zoeken naar zenders niet de juiste gegevens ingevoerd , zoals het caiway id. nummer , de frequentie , modulatie en symboolsnelheid
Voor het westland , midden delftland en een deel van den haag is dat :
netwerk id. 2249
frequentie 554.000 Mhz
modulatie 64 Qam
symboolsnelheid 6900 KS/s

Hans
 
Natuurlijk heb ik de juiste gegevens ingevoerd anders zou ik helemaal geen beeld ontvangen ook niet op de TV.
Ik heb het nog steeds over mijn harddisk recorder die geen digitale ontvangst heeft, daar staat ook alles goed ingesteld.

Rinus.
 
Na wat speurwerk heb ik begrepen dat als een video , dvd of harddisk recorder geen ingebouwde dvb-c ontvanger heeft je toch voor de recorder een externe dvb-c ontvanger moet plaatsen anders is er geen digitale ontvangst .

Rinus , als jij alle gegevens goed hebt ingevoerd en alles goed hebt aangesloten en zowel jouw tv als ook jouw recorder een ingebouwde dvb-c ontvanger heeft hoef jij geen externe ontvanger te plaatsen en moet jij digitale ontvangst hebben .
Dus de antennekabel vanuit de muur via jouw recorder naar de tv
De hdmi en/of scart aansluiting heeft mi. niets met het antennesignaal te maken .
Hans
 
Hans

Ik heb een digitale hdmi kabelontvanger (samsung)

En ook een hdmi hdd-dvd recorder met ingebouwde tv-tuner. (Samsung)

Dus het moet gewoon werken, maar deze topic ging over jou probleem,
dat je geen digitale ontvangst had op je dvd recorder, is dat dan opgelost?

Rinus.
 
Nee , mijn probleem is ( nog ) niet opgelost . Wel denk ik dat ikzelf al het antwoord heb gegeven dat de hdd-dvd recorder een digitale dvb-c ontvanger moet hebben en anders een externe dvb-c ontvanger geschakeld voor de recorder .
Misschien dat iemand een andere manier weet om het antenne signaal via de dvb-c ontvanger van de tv naar de recorder te sturen , zodat ik geen externe ontvanger nodig heb ?

Rinus , jij hebt dus een samsung hdd-dvd recorder , op de samsungsite zie ik 3 modellen .
De HR773A , de HR775A en de HR777A , alle 3 hebben géén dvb-c ontvanger , dus geen digitale ontvangst .

Hans
 
Nee , mijn probleem is ( nog ) niet opgelost . Wel denk ik dat ikzelf al het antwoord heb gegeven dat de hdd-dvd recorder een digitale dvb-c ontvanger moet hebben en anders een externe dvb-c ontvanger geschakeld voor de recorder .
Misschien dat iemand een andere manier weet om het antenne signaal via de dvb-c ontvanger van de tv naar de recorder te sturen , zodat ik geen externe ontvanger nodig heb ?

Rinus , jij hebt dus een samsung hdd-dvd recorder , op de samsungsite zie ik 3 modellen .
De HR773A , de HR775A en de HR777A , alle 3 hebben géén dvb-c ontvanger , dus geen digitale ontvangst .

Hans

Zo dan daar ben ik lekker mee zeg :(
Weet je dat zeker ik heb de HR7773A

Rinus.
 
Kijk op de samsung site , Als jij de antennekabel die uit de muur komt aansluit op jouw externe digitale ontvanger , vandaar naar jouw recorder en dan naar de tv , krijg jij dan wel digitale ontvangst ?

Hans
 
Kijk op de samsung site , Als jij de antennekabel die uit de muur komt aansluit op jouw externe digitale ontvanger , vandaar naar jouw recorder en dan naar de tv , krijg jij dan wel digitale ontvangst ?

Hans

Ik ga van de digi decoder naar mijn dvd met een scart en ook met de coaxkabel hetzelfde.
Met een scart naar mijn TV ook met een HDMI kabel naar de TV.

Gr : Rinus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan