• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Calculated fields in Pivot Table

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoccoFrits11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2023
Berichten
3
Beste allen,

Het lukt mij niet om een juiste berekeningen in een berekend veld te realiseren. Ik probeer de volgende calculaties te berekenen:
- Contract volume HE (%)
  • =SOM('Aantal HE')/MAX('Contract aantal (HE)')

Als resultaat krijg ik niet de juiste waarden in kolom E; zie vergelijking met kolom F.

De oorzaak hiervan is dat in mijn draaitabel uitsluitend wordt gerekend met totale waarden (som) in plaats van maximale waardes (Max) van kolom D, 'Contract aantal HE'. Kortom: overal waar meer dan 1 order is wordt er gerekend met een som van het aantal orders x contractaantal. Daardoor is de calculatie in kolom D hierdoor structureel te laag.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen om dit op te lossen. Bijgevoegd een printscreen.

Alvast bedankt!

2023-07-10 12_05_46-Window.png
 
Laatst bewerkt:
En je wilt dat we in de printscreen​ een aanpassing maken? Het lijkt mij een stuk handiger om dat in een bestand te doen :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan