• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Calculator in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theunie1965

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2018
Berichten
197
Hallo Mensen

Ik heb een vraag kan iemand voor mij aub een Calculator in Excel maken.
Het gaat om het volgende ik doe als hobby Vinyl folie snijden voor stickers op auto en op muren enz
Nu moet ik berekenen wat een sticker gaat kosten de folie kost bijvoorbeeld 10 mrt bij 30 cm €21,75 en 5 mrt x 61 cm €24,25
Dan ga ik een sticker maken van 10 x 10 cm of 30 cm x 50 cm dan zou het fijn zijn als ik de maten in excel invoer en hij mij berekend wat dan een sticker zou gaan kosten.
hopelijk heb ik het zo goed mogelijk uit gelegd anders hoor ik het wel.

Alvast bedankt voor je of jullie moeite en tijd.

Gr Theunie
 
Dat kun je toch gewoon met een paar simpele berekeningen op een aantal invoercellen maken? Is redelijk basic Excel gebruik :).
 
Zal dan zoiets zijn.
Ik heb de verschillende folierollen apart gehouden. Ik weet niet hoe je te werk gaat.
 

Bijlagen

  • Book1.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:
Hoi Hartelijk dank

Dus als ik het goed begrijp dan hoef ik links alleen maar de maten in te voeren en rechts komt de prijs te staan.

Gr Theunie
 
Dat klopt, je kan zelf kiezen welke rol je gebruikt
 
Hoi In principe hoefde ik maar een regel kan ik de andere gewoon verwijderen of geeft dat problemen.
Gr Theunie
 
Die kan je verwijderen
 
Hoi ik heb het iets verschoven nu krijg ik een fout melding dat heb ik weer, ben erg onhandig met Excel
 

Bijlagen

  • Book1.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 35
Met versnijden van je folie zullen restjes ontstaan, dat ligt r maar net aan hoe je die snijdt
 
Edit: ik zie dat de discussie over restjes ofwel snijverlies al was opgestart terwijl ik mijn reactie aan het schrijven was..

Enige kanttekening bij de berekening van JVeer die ik zou willen maken is dat hij werkt met prijs per vierkante cm en dan snij je jezelf al snel in de vingers (no phun intended)

Als jij een sticker van 10x10 moet maken en de rol is 30cm breed dan hou je dus een los stuk (niet meer op de rol) van 10x20 cm over die je vermoedelijk niet meer kun gebruiken omdat het te klein is voor de snijmachine om nog te verwerken.

Ik zou geneigd zijn om met een prijs per "strekkende cm" te werken dus bij een kleine sticker van 10x10 reken je dan geen 100cm2 maar 300cm2 omdat je de hele strook afsnijd en dus veel snijverlies hebt.
 
Hoi daar heb je gelijk in ik probeer de restjes natuurlijk weer te gebruiken, of om meerdere stickers zodanig te plaatsen dat ik weinig tot geen afval heb.
 
Hoi Roeljongman

Als je een betere oplossing hebt dan hou ik mij natuurlijk aan bevolen ik moet natuurlijk niet te veel verlies hebben want dan verdien je nog niks daarom had ik het idee om een calculator te laten maken om zo goed mogelijk uit berekenen wat het kost.

Gr Theunie
 
Iemand vroeg in de kaaswinkel, geef mij maar 6 schellen van die Leer
Er was al een stuk af van die leerdammer.:d

Op vele plaatsen worden de de resten bijgerekend en meegegeven.
 
Laatst bewerkt:
Zo staat hij weer goed.

@Roeljongman Ik denk dat 10x20 cm snijverlies nog wel te hergebruiken is.
Voor hele kleine resten zal je dat in je Marge op moeten kunnen vangen.
 

Bijlagen

  • Book1.xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Hier een extra berekening voor wanneer je besluit het snijverlies weg te gooien en dat wil optellen bij je verkoopprijs.

Groet,
JV
 

Bijlagen

  • Book1.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Je hebt nu alleen rekening gehouden met het snij verlies in de breedte.

Je kunt ook nog snij verlies in de lengte hebben .
Hoeveel dit is weet je niet van te voren en zou je door moeten berekenen naar alle afnemers.
 
Snijverlies in de lengte hoeft niet per se aanwezig te zijn als je nauwkeurig snijdt.
 
als je gemiddeld 1 cm weg moet gooien dan wordt wordt dat ??
+ 10 % snij fouten
+.....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan