• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Calculator in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snij verlies ligt niet alleen aan (on) nauwkeurig snijden maak ook aan de totale afname.
Er van uit gaand dat je allerlei verschillende maten stickers hebt dus niet alleen 10 x 10 cm of 30 cm x 50 cm.
Als je dus een keer een sticker van 15 x 15 cm hebt houd je 5 cm over.
 
Een empirisch onderzoek doen om te bepalen hoeveel je niet gebruikt kan misschien nuttige informatie opleveren.
 
Daar ga je nooit uitkomen. Als je 'grote' maten gebruikt zou je per strekkende meter moeten werken. De breedte is maar 30 en 61 cm. Maar bij kleine maten 10 x 10 is dat natuurlijk onzinnig. Om van gezeur af te zijn reken je gewoon een opslag van 30% aan snijverlies. Dat zet je bij de inkoopprijs op dus 21,75 x 30% = 28,30 Iemand heeft nodig 1000 x 15 en betaald dan 14,15 (normaal 10,88). Zo heb je snijverlies gerekend en restanten moet je niet aan de klant meegeven, dat bedoel ik met geen gezeur. Want anders heb je een te lage prijs en de klant zeurt om 'afvalstukken'. Laat staan dat een klant ooit wat heeft aan deze stukken. Als een klant dat wil dan verkoop je een lengtestrook van die 5 of 10 mtr dan heb je dus twee prijzen. Meestal begint de klant dan weer te zeuren met ik heb dat maar nodig!
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp iedeeen enz Vooral @JVeer voor het maken van het bestand.

Gr Theunie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan