CalcWorkdays in Access 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers,

Heb een database die ik nog had draaien onder Access 2003 moeten overzetten/openen onder Access 2010.
Dankzij OctaFish gebruikte ik de volgende code om het aantal werkdagen te berekenen in een query.

Code:
Werkdagen: CalcWorkdays(CDate([1evakdag]);IIf([ltstvakdag] Is Null;Date();[ltstvakdag]))

Echter dat werkt niet meer nu. Ik weet dat bv =Date =Now moet worden alleen ik krijg deze niet meer werkend.

Heeft iemand de oplossing voor mij?

Friend

Hè? Date() = Now()? Welke exotische versie gebruik jij waarin de functie Date is verwijderd?

Michel,
Hartelijk dank voor je reactie :thumb:
Excuus voor de late reactie maar was even een paar dagen afwezig.
Welke exotische versie gebruik jij waarin de functie Date is verwijderd?
Maar even wat verduidelijking van mijn kant. Heb nl geen exotische producten aangeschaft en mijn uitleg zal wel weer te kort door de bocht zijn geweest..

Mijn database is gemaakt onder access 2003 nu ben ik op de betreffende computer over op access 2010 en krijg bij het opstarten van de database allerlei mooie meldingen.

Als eerste :

Bekijk bijlage versie 7.0.pdf

Dan als ik doorklik :

Bekijk bijlage functie data.pdf

OP mijn schakelbord plaatste ik altijd de datum van de huidige dag.

Daar krijg ik dan nu :

Bekijk bijlage naam.pdf

In het eigenschap venster van het veld had ik eerst staan :

Bekijk bijlage date.pdf

dat heb ik nu veranderd in:

Bekijk bijlage tekst28.pdf

Vandaar mijn opmerking date = now, maar dat is te kort door de bocht.

Heb je advies voor mij om deze eerste foutmeldingen ongedaan te krijgen cq aan te passen?

Hoor graag van je.

Hartelijk dank

Friend

Om te beginnen: Access 2003 kende het object Calendar Control, maar dat bestaat niet meer vanaf 2007. En dat levert dus een foutmelding op als je dat object wél op een formulier hebt staan. Dat mag (nee: moet) je dus verwijderen. Het hoeft ook niet meer, want je kunt een tekstveld nu met een Datepicker uitrusten als het veld is gekoppeld aan een datumveld. En dat krijg je automatisch dus te zien als je dan in het veld klikt. Is makkelijker ook, vind ik. Overigens staat niets je in de weg als je een eigen datumformulier wilt maken, want die zijn volop te vinden forums. Maar waarom zou je?

De foutmelding die je krijgt op je Date() functie heeft niets (ik herhaal: niets) met de functie an sich te maken, maar komt omdat er ergens in de VBA problemen zitten. En op de een of andere manier manifesteert die fout zich bij gebruik van de Date functie. Er zit niks anders op dan de fouten op te sporen en te repareren. Dat doe je in het VBA venster door de db te compileren. Dan vindt Access alle problemen voor je, die je dan kunt oplossen.
Een probleem zou kunnen zijn dat je een bibliotheek aanroept die niet meer bestaat (versie probleem of ontbreekt). Die bibliotheek moet je dan uitzetten/verwijderen of vervangen door de geldige versie. Je zult zien als de bibliotheken kloppen en de VBA correct is (geen fouten met compileren) dat de Date functie ook weer werkt.

Michel,

Heel hartelijk dank voor je aanreiking m.b.t. het compileren. Alles functioneert weer zoals het moet. :d:d:d:d

:thumb:

Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan