call of duty hellup

Status
Niet open voor verdere reacties.

dibro

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Berichten
94
Als ik cod speel, wordt ik er na een minuut of 2 uitgegooid, het spel sluit af en ik zit weer in windows. Er verschijnen geen foutmeldingen ofzo, cod is gewoon "weg", ook in taakbeheer is niets terug te vinden... Soms zie ik "ongewenste verschijnselen", allerlei kleuren worden dan niet helemaal goed weergegeven in de taakbalk, een druk op F5 lost dit niet op, dus maar opnieuw opstarten. Ik verdenk de video-drivers, maar heb dus al van alles geprobeert en niks helpt... Cod is origineel, al 2 of 3 x opnieuw geinstalleerd, directx 9b opnieuw geinstalled, videokaart-drivers geupdate en weer ge-down-grade, system restore uitgevoerd (winxp pro, ook legaal), virus-scan (Norton en online via housecall), spyware-check via adaware en spybot en dit onvolprezen forum vertellen allen: geen virus/spyware.... niks helpt! Wie weet???
Systeem verders: P4 2.8, 1 gieg ram, Geforce4 Ti 4600 met 128 Mb ram en nee ik heb geen ruimtegebrek op de hd...

Btw: het is wel een leuk spel, ik heb de saved games "gesaved", weet iemand waar ik deze map heen moet kopieren in een nieuwe install?
 
Laatst bewerkt:
Eruit.

Dat kan meerdere oorzaken hebben.

Heb je dit probleem alleen met COD?

Staat je virusscanner uit als je de drivers opnieuw installeert?

En hoe staan je AA en AF instellingen? probeer AA en AF eventueel een lagere waarde te geven.

Check de arparture size in het bios.

Dit zijn slechts enkele mogelijke oorzaken maar je zal ze toch moeten uitsluiten. :)

Suc6
 
punts-gewijs (en jeeee wat snel weer...)

-Alleen met cod, ja..
-virusscanner staat eigenlijk altijd aan...
-ehh AA en AF??? Staan standaard denk ik. Wat is AA en AF? Instellingen is COD zijn iig niet gewijzigd... Anti-aliasing kan ik bedenken, maar: zit ik dan goed?
-aperture size in het bios????? Ehh is ook standaard denk ik (ook nog nooit van gehoord.......)

Kwa systeem: ik heb een originele sony vaio rz104 (maakt het misschien wat gemakkelijker kwa nazoeken van "specs"...)
 
Vastloper COD

Indien je een nieuwe (video) driver wil installeren dan moet je virus scanner in ieder geval uitstaan.

Je wordt daarop tijdens de installatie ook op gewezen als het goed is. :)

Misschien een domme vraag maar heb je de oude drivers er eerst vanaf gegooid?

AF staat voor anisotropische filtering, maar aangezien je daar niets aan veranderd hebt zal het probleem daar niet te vinden zijn.

De AGP arparture size kun je via je bios verschillende waarden geven bv.: 32, 64, 128 of 256 mb.

Kijk eens in je bios welke waarde ingesteld staat.

Maar onderschat de storende werking van de virus scanner tijdens de installatie van een driver niet.

Suc6
 
dank voor het meedenken! Nu je het zegt, tijdens de installatie van de nieuwe videodriver kreeg ik idd commentaar over antivirusprogramma's, en toen heb ik norton uitgeschakeld. De oude driver heb ik er niet vanaf gegooid, ik ging er van uit dat dat onder xp wel goed geregeld zou zijn.... Aan het bios heb ik nooit iets veranderd, en omdat het spel het eerder wel goed deed ga ik ervan uit dat de fout ook niet daar zit.
Om de een of andere reden krijg ik steeds meer de indruk dat er een "new and improved" virusje vaste voet aan wal heeft gezet, ik krijg iig zojuist weer melding over een windows-update die ik toch echt eerder vanavond al heb uitgevoerd..........
 
Windos update.

Nee he?

Je hebt die update toch wel van de update site van M$ afgehaald?

Er is sinds kort idd. een valse en besmette update in het wild aangetroffen.

Mvg
 
update komt via auto-update van m$, zou goed moeten zijn, denk ik....
Jee waarom zit ik me steeds meer voor te bereiden op een format c-tje? ;-)
 
opgelost!

Na lang denken (awww m'n hoofd) heb ik de oplossing: de in-game resolutie stond -blijkbaar- te hoog. Ik heb hem op 800x600 gezet en alles werkt weer als vanouds, incl. mijn gesaved-e game :) Ik snap alleen niet, waarom de instelling na een maand opeens fout was, maar dat -kan- aan een driver-update gelegen hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan