Call of Duty (UO) Crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoowell

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
Berichten
129
Hallo,

heb laatst pc geformatteerd waar een prima werkende CoD UO versie op stond (geen problemen gehad, ook online prima). Heb nu windows en de nieuwste drivers voor de 3d kaart en geluidskaart samen met directx9.0c geïnstalleerd. Probeer het spel te spelen (online, offline weet ik niet) maar krijg na een bepaalde tijd (~5min) een crash waarbij windows zegt dat het programma moet worden afgesloten. Soms moet ik zelfs mijn pc opnieuw opstarten. Ik heb al veel op internet gezocht en er zijn meer mensen met dit probleem, maar bij mij is het niet verholpen. Had het probleem eerst ook maar weet niet meer hoe het verholpen is. Iemand een oplossing? :thumb:

ps. Pc is snel genoeg, heb een Geforce 3 Ti 200 kaart, en een Soundblaster Audigy(E800) geluidskaart . AMD ~1.5 GHz. 512 MB RAM
 
Probeer er achter te komen of je dit probleem ook hebt onder de singleplayer.
Controleer verder je beveiliging.
Is er niet een virusscanner of firewall die processen probeert tegen te houden zodat het zaakje vast gaat lopen?
 
Heb net geprobeerd en ja, loopt op vast met Single Player. Heb alleen de SP2 Firewall aanstaan, maar dit laat CoD toe. Verder heb ik de NOD32 virusscanner. Zou niet weten hoe deze het zou tegenhouden, krijg verder geen meldingen.
 
Je gebruikt ook niet toevallig een no-cd crack?
Dit wil soms ook nog wel eens voor problemen zorgen.
 
Ik gebruik wel een no-cd crack. Gebruikte dit echter vóór het formatteren ook en er was geen probleem. Moet ik niet toevallig nog meer drivers hebben, zoals voor processor of moederbord (geen idee namelijk of dat überhaupt bestaat)? En zou het kunnen zijn dat ik beter niet de nieuwste nvidia drivers moet gebruiken? Of eventueel een lagere Hertz instelling (dit trouwens geprobeerd maar werkte niet, zit nu op 85Hz).
 
Nu wordt het wel heel erg moeilijk.
Voor je moederbord zou je nog de laatste chipset drivers kunnen dowloaden.
Die staan vaak op de site van je moederbordfabrikant.
De nieuwste nVidia drivers lijken mij geen probleem te zijn, maar ja, dat weet je toch nooit natuurlijk.
Ook in 85 Hz zie ik geen probleem zitten.

Je pc is verder in goede conditie?
Dus genoeg vrij ruimte en geen rare tekens in apparaatbeheer?
 
Hmm, ik heb wel voldoende ruimte (~50gig). Pc is in goede conditie en mijn moederbordfabrikant is MSI. Heb gegoogled voor chipset drivers maar ik krijg er een heleboel voor mijn kiezen. Zo moet ik kiezen tussen nVidia nForce (heb ik niet), ATI, VIA etc. Mijn moederbord type is MS-6380 (uit het dxdiag menu). Ik weet niet welke ik moet hebben :confused: . Wat zijn trouwens VGA drivers precies? Zijn dat gewoon de nVidia drivers die ik al heb, of moet ik de VGA ook hebben?
 
Dit moederbord maakt gebruik van VIA chipset en is hier te downloaden.
Ga gewoon naar http://www.msicomputer.com/
Daar komt jou moederbord voor onder de volgende modellen:
K7T266_Pro2 (MS-6380)
K7T266_Pro2-RU (MS-6380)
K7T_266_PRO (MS-6380)
K7T266_Pro2-A (MS-6380E)
K7T266_Pro2U (MS-6593)

Allemaal maken ze gebruik van de VIA chipset en dat is één voor alle gebruik.
De VGA is je Geforce, gewoon je grafische kaart.
 
Ok gedaan. Heb ook de bios geupdate (via update prog. van msi) maar krijg nu bij het opstarten een melding dat de IDE .. niet gevonden kan worden, en dat de powersuply gechecked moet worden. Alles is goed aangesloten etc, en als ik dan alsnog opstarten kies gaat hij gewoon prima verder. Wat is hier het probleem?

ps. tot nu toe geen last meer van crashes
 
Laatst bewerkt:
:8-0:

Nu hoop ik toch echt dat chipset bedoeld in plaats van BIOS.
De BIOS updaten is meestal wel het laatste wat men doet en doet men alleen als men last heeft van serieuze hardware problemen (slechte herkenning of functionering).

Daarom kan het wel goed zijn, alleen is het een delicate kwestie want als er iets mis gaat met updaten is het meteen goed mis.
Dat wil weer niet zeggen -mocht je dit wèl gedaan hebben- dat het mis gegaan is, alleen was het niet mijn intentie om dit meteen te gaan doen.
 
Nee ik had namelijk van MSI een auto-update prog. geïnstalleerd die alles detecteerd en updates download. Daar zat dus een bios-update tussen die ik via dos moest installeren. Is verder prima verlopen, alleen krijg ik bij opstarten die ene melding. Verder niets mis meer met de computer / CoD:UO. Zou alleen wel graag willen weten hoe ik die melding voorkom.
 
Laatst bewerkt:
Pfoe, ik schrok al.
Weet ik ook meteen hoe dat werk, ik heb namelijk ook een MSI moederbord :D

Als er nieuw BIOS is geïnstalleert staat meestal alles weer op standaard.
Het kan dus zijn dat je weer bepaalde dingen opnieuw moet instellen, maar wat?
De melding is een BIOS melding neem ik aan en geen windows melding?
 
Het is een BIOS melding ja. Ik krijg bij het opstarten van de pc eerst het standaard scherm met Energy etc. en DEL for setup, F8 etc. Dan gelijk "Scanning for IDE drives...." .. "Drive not found"

"Press CTRL+F for Fasttrack Menu ... Press ESC to continue booting"

Doorgaan met booten en alles werkt perfect. CTRL+F resulteert in een nutteloos menu waarbij "PRESS ANY BUTTON TO EXIT". Bij het BIOS menu is voorzover ik weet niets veranderd. Staat bij Primary Slave gewoon User Defined (60000 MB) .. tenminste, dat is toch normaal? Of moet ik hem op auto zetten? En wat is IDE precies?

ps. We raken wel een beetje off-topic :rolleyes: :D . Het spel probleem is in elk geval opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Ja inderdaad, maar even een nieuwe topic starten dan? ;) :D

Als ik mij goed herinner zit die optie ook in mijn BIOS.
Wat ie vraagt is van welke harde schijf ie vanaf mag starten, je hebt misschien meerdere harde schijven in je systeem zitten (inc. zip-drive)?
De CTRL+F functie is er voor om van verschillende harde schijven op te starten.
Je kan ook aangeven om gewoon van IDE-0 op te starten, hier zit standaard de opstartbare harde schijf op.
Je zegt dat ie "primary slave" aangeeft.
Normaal is dat "primary master".
Controleer dat even, ik weet niet wat je verder in je systeem hebt hangen dus kan ik daar ook geen goed oordeel over geven.

Verder zou ik kiezen voor "auto detect" tenzij je precies de spec's van je HD weet.
Meestal komt dat altijd goed en is het nergens voor nodig om de HD los te definieren.

Het kan zijn dat er bij de update hier iets mis is gegaan en dat ie zich een beetje verslikt in de opstartvolgorde.
Schrijf desnoods de instellingen even op, mocht je problemen krijgen kan je altijd terugvallen op je oude instellingen.

IDE is gewoon de platte kabel waar je cd-rom en harde schijf aan hangt.
 
Ok, ik bedoelde inderdaad Primary Master. Ik heb gewoon 1 harde schijf, geen zip-drive. Ik zal auto-detect aanzetten. Heb in elk geval weer wat geleerd :) , hartstikke bedankt voor je moeite en info! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan