Call of Duty UO Rifle Only hosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Komende vrijdag is het de bedoeling dat ik op een Lan party een CoD UO server ga hosten. Dit word een een single shot rifle only server (dus geen semi automatisch rifletje van de amerikanen.)

Nu heb ik deze mod gevonden: klik

Maar ik krijg het maar niet aan de praat hoor...

Installation:
Extract the zzzriflemod.pk3 into your main folder and your ready to go...ALMOST!
You must run a config file with your server to turn off rifles.
I have uncluded the one I use on my server.

Het zal wel to turn on rifles zijn, maarja..

Hoe moet ik die .cfg (config) dan mee laten draaien met de server?

Of heeft iemand een simpeldere oplossing?

Thanks!

Als je hier nog geen reacties op hebt gekregen kom ik hier morgen op terug. :)

Ja daar ben ik. :D
Ik neem aan dat je al weet hoe je een server op moet zetten?
Dan moet je de volgende regels toevoegen cq aanpassen aan het config-bestand (een voorbeeld daarvan zit in het zipje).
++++++++++++++++++++++++++

// Weapons
set scr_allow_bar "0"
set scr_allow_bren "0"
set scr_allow_enfield "1"
set scr_allow_kar98k "1"
set scr_allow_kar98ksniper "0"
set scr_allow_m1carbine "0"
set scr_allow_m1garand "1"
set scr_allow_mp40 "0"
set scr_allow_mp44 "0"
set scr_allow_nagant "1"
set scr_allow_nagantsniper "0"
set scr_allow_panzerfaust "0"
set scr_allow_ppsh "0"
set scr_allow_springfield "0"
set scr_allow_sten "0"
set scr_allow_thompson "0"
set scr_allow_fg42 "0"

// Map Rotation
set sv_mapRotation "g_gametype tdm map mp_carentan g_gametype dm map mp_dawnville g_gametype tdm map mp_depot g_gametype dm map mp_harbor g_gametype tdm map mp_hurtgen g_gametype dm map mp_pavlov g_gametype tdm map mp_railyard g_gametype dm map mp_rocket g_gametype tdm map mp_powcamp g_gametype dm map mp_chateau gametype tdm map mp_neuville gametype dm map map_bocage gametype tdm map mp_stalingrad"
g_gametype dm
map mp_brecourt

+++++++++++++++++++++++++++

En het bestandje zzzriflemod.pk3 kan in de map main van je CoD directory.
Dat is alles zo te zien. :)

Ps. de maprotatieregel komt mij niet bekend voor, mocht dit niet werken gebruik dan gametype ipv g_gametype.

Ik begrijp alleen niet waar ik die .cfg nou moet veranderen.

D:\Games\Call of Duty\uo\uoconfig_mp.cfg
D:\Games\Call of Duty\main\config_mp.cfg

Of moet ik een hele nieuwe .cfg aanmaken? Gaat dat dan ook werken met UO?

Die zzzriflemod.pk3 heb ik in D:\Games\Call of Duty en in D:\Games\Call of Duty\Main gekopieerd.

Server hosten doe ik gewoon via Call of Duty (UO) Multiplayer en dan Start new server duwen...

Dus als ik het goed begrijp start je een in-game server?
Een rifles only (met deze mod) gaat alleen lukken als je een dedicated server opzet.
Dat wil zeggen, het pad van de snelkoppeling aanpassen zodat meteen de dedicated server wordt gestart.
Een config-bestand aanmaken met allle instellingen waar de server zijn info vandaan haalt.
En dat alles op een pc die als server fungeert.

Mmm, even geprobeert, wat een gedoe zeg. :p Dan wordt het maar een gewone CoD server. :rolleyes:

Ik had wat makkelijker verwacht, want voor een dedicated heb je toch een andere comp nodig als je op die server wil spelen? Je ken zegmaar niet op je eigen server spelen. Tenminste.. bij wat ik net heb geprobeert lukt het niet echt.

Nee inderdaad, dat is als je een mod gebruikt altijd en een probleem.
Die moet je configureren met een config-bestand anders krijg je de instellingen nooit goed.
Dit is bij de meeste mods in-game niet goed te regelen.

Wat je wel kunt proberen is wapens in-game toewijzen.
Daar zou je dus alleen de nagant, enfield en kar98 kunnen gaan toewijzen, alleen weet ik niet wat er gebeurd als je Amerikaan bent op bijvoorlbeeld Carentan.
De Amerikanen gebruiken weer de Garand, die is superieur tegenover de kar98.
Daar zou je de Gewehr 43 weer tegenover kunnen zetten maar dan kom je weer in problemen bij de Engelsen (Enfield).

Lastig dus.

Als je die auto rifle eruit haalt, hebben de amerikanen helemaal geen wapens.. En zo'n auto rifle tegen een kar is niet echt eerlijk. Naja, ik moet maar kijken dan hoe ik dat ga doen... Dan maar een gewone server denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan