Call rpc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick1

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Ik heb er xp weer opnieuw opgezet.

nu heb ik twee vragen

als eerste ik krijg elke keer de melding je pc wordt afgesloten Call (rpc) service is gestopt.
wordt er niet goed van iemand een oplossing !!

tweede heb er ook norton opgezet
en dit duurt vrezelijk lang voor dat hij ingeschakeld is
echt een minuut of 5 iemand hier een idee over !!

Grt,
Dick

Die truc van M@rio in de link van Gezina kende ik nog niet. Echt handig als je maar1 pc hebt:thumb:

Om het opnieuw opstarten eerst te elimineren moet je in uitvoeren intypen:

shutdown -a en op OK drukken en dan is er tijd om e.e.a. te installeren

Om alle links kort samen te vatten moet je het volgende doen:

Je systeemherstel uitschakelen zodat het virus niet terugkomt na een systeemherstel.

Het virus fixen : http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

De beveiligingspatch installeren: http://download.microsoft.com/downl...8-511e356c4ad4/WindowsXP-KB823980-x86-NLD.exe

Systeemherstel weer inschakelen.

Tip. Zet de beveiligingspatch op een cd of op een aparte partitie en draai het bestand iedere keer direct nadat je windows xp hebt geinstalleerd, want het kan iedere keer weer terugkomen.

Foutje in Windows en de xp cd is niet up to date.

Laatst bewerkt:
Hallo Tanja,

het is helemaal gelukt.

Alleen weet jij ook hoe het komt
dat het zo lang duurt voordat norton ingeschakeld wordt

ik heb al lang verbinding en dan moet norton nog
inschakelen !!!!

Grt,
Dick

Hm, heb net gereageerd maar bericht is er niet. Nog maar een keer.

Norton is zo'n beetje het laatste programma dat opgestart wordt als windows gestart is.

Het kan ook met het virus te maken hebben gehad en dan zou hij nu sneller moeten opstarten.

Misschien dat iemand anders nog een idee heeft.

Laatst bewerkt:
Vermoedelijk draai je norton 2004.... en daar zat een blunder in waardoor de opstart ong. 5 minuten vertraging op liep, een paar weken geleden heeft symantec er een patch voor uitgebracht in de US (werkt ook op de NL talige). Of ga terug naar norton 2003

Ik heb ook Norton 2004, hij is iets trager dan de oudere versies, maar 5 minuten haalt hij bij lange na niet. Hooguit paar seconden later dan de oudere versies. Ik kan me niet herinneren dat ikzelf de patch heb opgehaald. Of die moet automatisch gegaan zijn?

Geplaatst door Tanja1968
Ik heb ook Norton 2004, hij is iets trager dan de oudere versies, maar 5 minuten haalt hij bij lange na niet. Hooguit paar seconden later dan de oudere versies. Ik kan me niet herinneren dat ikzelf de patch heb opgehaald. Of die moet automatisch gegaan zijn?

Hier precies hetzelfde verhaal. Heb NAV2004 alweer een flinke poos, maar heb nooit een vertraging van minuten bij het opstarten gehad. Duurt hooguit een paar tellen langer dan bij mijn vorige NAV (2003). Ook die patch is mij niet bekend.

Dus DrWho, zou je misschien kunnen vertellen waar je je informatie vandaan hebt en om welke patch van Symantec het zou gaan?

Had iets met de updates van na 7 januari te maken iets met, Verisign security certificate verlopen, maar de link doet 't niet meer:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/sharedtech.nsf/docid/2004010810205113 Zal wel inmiddels zijn opgelost middels de updates daarna. Ook moest er iets worden uitgevinkt maar ben het glad vergeten! Mogelijk weet Saldos het nog?

Als Dick na de besmetting Norton heeft geinstalleerd is het misschien beter deze verwijderen en te herinstalleren. Dat lange opstarten vanaf het begin deugt niet.

Heb weer een format gedaan echt helemaal schoon
norton er weer op gezet

en ja hoor duurt weer een eeuwigheid voor dat norton
inschakeld.

nu heb ik een vraag,
ik laat mijn mail automatisch ophalen bij het opstarten
maar hoe wordt er nu gecontroleerd of er wat fout is
want norton is voorlopig nog niet aanwezig !!!!
iemand een idee !!

Dan zou ik dat uitzetten qua gelijk opstarten van je mailprogramma als je de pc aanzet. Je emails kan je daarna wel een keer lezen, zo doe ik dat tenminste.

Hallo Gezina,

is ook een oplossing.

maar ik wil nog steeds weten hoe het komt dat norton
zo laat reageert.
Of dat er wat aan te doen is iemand anders een idee !!

Grt

Dick1,

Je hebt het de hele tijd over Norton, maar het is mij niet bekend of je nu Norton antivirus 2004 hebt of Norton internet security 2004.
Welke van de twee is het sie je hebt? Want elk vereist een andere aanpak namelijk.

Hallo Saldos,

Ik heb norton anti virus 2004

Grt,
Dick

Hoi Saldos,

Heb ze allemaal uitgevoerd maar maakt echt helemaal niks uit !!!

Nog een idee !!

Grt

oke dick doe dit:
Ga naar start-uitvoeren-msconfig-opstarten en vink alles uit behalve Norton antivirus.
En moch je ook een firewall hebben laat die dan ook aangevinkt-toepassen-ok-sluiten en restart de pc.

En kijk dan of Norton er ook lang duurt om te laten.
Als het nu in orde is, dan kun je het beste het zo laten, want dan had je teveel programma's die op de achtergron aanwezig waren.

Sorry Saldos,

Maakt echt helmaal niks uit !!

Trouwens mijn Pc is vrijwel leeg ik heb
hem helemaal schoon (format) gemaakt.

Nu heb ik hier nog een pc staan vrijwel het zelfde
en daar gaat het wel goed.

zou het kunnen dat het aan mijn instelingen van mijn netwerk kaart ligt
want nu blijkt dat het opstarten van internet vrijwel net zo lang duurt.

Dus als ik op mijn icoon van internet klik gaat hij pas verbinding maken zowat op het zelfde moment dat
norton inschakeld !!!

Grt
Dick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan