cam en usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

pionok

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2004
Berichten
241
hoi ik heb een vraagje over mij digitale camera/webcam en winxp.

ik draai windows xp en heb een digitale cam gekocht. als ik deze op de pc aansluit en installeer doet ie het perfect.
toen kocht ik er een webcam bij. deze geinstalleerd en draaien maar. alleen de volgende dag deden beiden het niet meer.
als ik mijn digitale camera aan de usbkabel laat zitten en de computer op start blijft de pc continu opnieuw opstarten totdat ik de digitale cam eraf haal.

de software voor de webcam heb ik al helemaal verwijderd. wie heeft er tips. suggesties.

het belangrijkste is dat ik de foto's van mij digi cam af kan halen. die webcam is niet belangrijk.
groeten rene.
 
vertel eens wat voor merk de camera is, en of je software bij de camera gekregen hebt? staan er geen uitroeptekens bij hardware? een beetje meer info graag.
geen foutmeldingen? even ook het vinkje uit bij computer opnieuw opstarten.configuratiescherm prestaties onderhoud, systeem ,geavanceerd, endan het vinkje uit bij de onderste instelling pc automatisch opstarten.
 
vertel eens wat voor merk de camera is, en of je software bij de camera gekregen hebt? staan er geen uitroeptekens bij hardware? een beetje meer info graag.
geen foutmeldingen? even ook het vinkje uit bij computer opnieuw opstarten.configuratiescherm prestaties onderhoud, systeem ,geavanceerd, endan het vinkje uit bij de onderste instelling pc automatisch opstarten.


cam is een sony cybershot en er zit software bij. eerst deed ie het perfect totdat ik de software van de webcam installeerde.
er staan nergens uitroeptekens bij en er is ook helemaal geen foutmelding te zien.

het enige wat ik bij het opstarten even snel zie is dat er nieuwe hardware is gevonden maar dan knalt ie hem al uit en start ie opnieuw op.
 
even dat vinkje weghalen bij pc opnieuw opstarten ,wat ik al eerder zei, is alle software weg van de webcam?uit de pc. alle belangrijke update,s, gedaan?
 
he is voor elkaar hoor.
ik kon het niet gelijk proberen omdat het mijn pc niet was. ik ging gisteravond naar die vriend van me die dat probleem had.
En we hebben de oplossing. er is 1 usb poort kapot welke kortsluiting maakt. zodra we dus de digicam erin deden welke weer stroom terug geeft sloeg de pc uit.
we hebben de kortsluiting weggehaald door 1 van de pinnetjes in de kapotte usb weg te drukken. helaas is de usb alleen vervangbaar door hem los te solderen en een nieuwe te plaatsen. maar aangezien het om een PIII 500mhz gaat was het makkelijker om een usb hub te plaatsen op de 1e goede poort.

maar in ieder geval bedankt voor de tips.
groeten rene
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan