camcorder advies gevraagd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

viper706

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2004
Hallo,

Ik heb even wat hardware advies nodig.
Ben van plan een camcorder te kopen.
Prijs: +- 300/350 euro.
Opname: MiniDv
Graag wat persoonlijke ervaring, dus geen kansloze verwijzing naar kieskeurig.nl

B.v.d.

Reinout

Hoezo geen kansloze verwijzing naar kieskeurig? Daar staan juist persoonlijke ervaringen bij reviews.

Wat is een kwalitatieve goede camcorder in die prijsklasse. Heeft een goed Lcd schermpje, geeft mooi beeld (is daar nog veel verschil tussen).Er is hier toch wel iemand die veel verstand heeft van camera's

@Monaco Wat voegt je opmerking nou toe??
*pure spam.
De meeste reviews zijn een hele hoop gezeur van mensen die het apparaat net 3 uur hebben.
Ik wil goed advies!! Niet van een verkoper in een winkel, die prijst altijd datgene aan wat hij heeft staan.
[Gelieve geen *offtopic commentaar meer te geven.]

Was ook handiger geweest als je in je OP had gemeld wat je doelen/eisen/ verwachtingen zijn ermee
en wat tactvoller was omgesprongen met de opmerking die je op weg probeert te helpen.
En jij was degene die gelijk al begon met spammen (mijn mening).
Dus...

www.camcorderinfo.com
Je zult er aldaar zeker wel achterkomen dat je met de door jouw gegeven info
niet verder zult worden geholpen, dus ik zeg dit je nu alvast.
Stel jezelf alvast de vraag wat je ermee wilt gaan doen, en wat jij belangrijk vindt bij een camcorder.
Bijv.
of je alleen bij zonnige dagen filmt, nooit binnen.
of je een mic ingang nodig hebt.
3CCD of 1CCD (die laatste zul je w.s. alleen in de prijscategorie vinden die jij opgeeft).
de grootte van het apparaat... Als de grootte er voor jou niet toe doet, kan ik je adviseren een ouder model te scoren op ebay ofzo. Deze presteren beter dan de low-end cams van nu. Dit hangt samen met de grootte van de CCD (en dus de cam an sich). Tegenwoordig 'moet' alles maar klein zijn.
Laat je niks wijsmaken over tig megapixels en digitale zoom. Koop voor foto's een fotocam. Digitale zoom is tot 12x te doen, daarna blurry. Kijk liever naar optische zoom.

Veel succes.

@ slap, nou goed dit zijn tenminste adviezen waar ik mee vooruit kan. thnx :D

Ik geef verder geen specificaties omdat ik voor alles open sta. Het belangrijkste van een camera is het beeld. Al die fratsen eromheen zoals touchscreen etc. is onbelangrijk. Editing bij de camera zelf kan allemaal op de pc dus die functies boeien me ook niet.
Foto's maken hoef ik niet, de kwaliteit kan niet tippen aan een fotocamera zelf zoals je al vertelde.
Het is dus idd een beetje hetzelfde liedje als met analoge en digitale fotocam waar analoog over het algemeen nog steeds een winnaar is, maar een vergeten standaard.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan