camera als webcam

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sarvo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarvo

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2001
Beste allemaal,

Ik heb een mooie digitale videocamera met firewireaansluiting en nou vraag ik mij af of deze ook als webcam te gebruiken is. Heeft iemand daar ervaring mee?

Hallo meneer DE S-MOD

Je bedoelt echt via messenger enzo?
Of gewoon 'life' filmpjes maken op de PC?

Sarvo zei:
Beste allemaal,

Ik heb een mooie digitale videocamera met firewireaansluiting en nou vraag ik mij af of deze ook als webcam te gebruiken is. Heeft iemand daar ervaring mee?

Als je nu even het merk en typenr post, kan er gekeken worden of het mogelijk is.

Ik gebruik mijn Somy Hi8 gewoon via de Video Capture kaart regelmatig als webcam.
In vergelijk met een "gewone" webcan, erg goed beeld dan natuurlijk.

Meestal vindt je software op de bijgeleverde CD, als je de camera aansluit op de PC zie je meestal bij de verkenner de camera staan, als je er dan 2x op klikt dan zie je wat de camera door zijn lens ziet. als dit het geval is kan je heb gewoon mij MSN enz gebruiken als cam, wordt automatsi gevonden.. wel opletten, soms komt er ook geluid door als je een camera met microfoon hebt, ik maar zitten vloeken op een game terwijl mijn camera met micro eraanhing met een videochat... :o

Volgens mij hoeft het allemaal niet zo ingewikkeld. In het menu van de camera (bij set-up of zoiets) kun je kiezen voor "webcam". Dat kiezen en camera op computer aansluiten. Dan doet ie het gewoon als webcam. Dit werkt zo bij mijn oude fuiji finepix 401. Is dan niet nodig om verder nog iets te installeren.

Edit:
Sorry, vraag niet goed genoeg gelezen... Dacht dat het om een digitale fotocamera ging en niet om een videocamera...

Laatst bewerkt:
Ingewikkeld?:confused:
Was er nou ingewikkeld aan ergens 2x oop klikken, kijken of hij dat doet en als hij dat doet weten dat het ook op msn werkt?

Wynand, natuurlijk kan ik het gewoon proberen, maar misschien dat er een speciaal trucje voor is en dan is het makkelijk als ik dat even van te voren weet, snap je?
Het gaat overigens om een sharp vl-sd20 miniDV camera (inderdaad met mic :evil:)

Heb je een capture kaart in die PC van je?

Tuurlijk, zonder firewirekaart wordt het inderdaad erg lastig :)
Ik heb ook een "gewone" tvkaart overigens, mocht je dat bedoelen...
(Klik eens op mijn naam onder m'n naam, in dat menu kan je m'n systeem bekijken ;))

Laatst bewerkt:
Nou, dan is het appeltje eitje en krijg je, zodra je hem gebruikt als webcam, reacties van: tjeetje, wat heb jij goed beeld!
Nietwetende dat jij een webcam van een paar honderd Euro eraan hebt hangen :D

A.J. zei:
Nou, dan is het appeltje eitje en krijg je, zodra je hem gebruikt als webcam, reacties van: tjeetje, wat heb jij goed beeld!
Nietwetende dat jij een webcam van een paar honderd Euro eraan hebt hangen :D

Dus dat is gewoon de vuurdraad er in en spelen maar? Okee, dan weet ik voldoende :thumb: ga ik maar eens proberen :D
(een paar honderd is iets te zacht uitgedrukt, toen ik em kocht wassie €999,- :o )

Vuurdraad?
Dat weet ik niet 100% zeker.
Die van mij loopt via de composiet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan