camera op site

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Ik wil dat mijn IP camera op mijn site gaat uitzenden. Dus dat ik hem kan bekijken.
Ik heb dat voorheen wel eens met een USB camera gedaan en dat lukte.

Nu wil ik dat dus met mijn IP camera doen.
Ik heb hiervoor webcamXP op mijn pc gezet om een html bestand te genereren die ik dan op mijn site wil zetten.
Voor mijn site gebruik ik het programma wysiwyg.

Ik kan daarmee een html vak maken en daar plak ik dan de code. Echter als ik dan op mijn site kijk zie ik geen beeld. Wel een frame met het woord live stream.
Ik doe dus iets verkeerd:o:o

Of moet het soms met Java?

vaak metlive stream moet je poorten open zetten
diverse apparaten hebben tegen woordig al een website onboard zitten
na te denken denk aan een nas dit scheelt in stroom verbruik
24 op 7 op nemen en terug kijken ip camera als hij goede gekeurd is kun je hem ook nog besturen naar links naar rechts naar boven naar beneden en inzoomen
tevens is zakelijk ook nog op degelijke mannier dicht gespijkert
de nas diie dit kan zijn synology nassen hebben een licentie ook nog voor ip cameras i weet niet welke je hebt maar j e kunt kijken
of jou ip c amera er tussen staat voor dit soort actie
http://www.synology.com/support/camera.php?lang=nld

Laat ik dat nou ook allemaal zo hebben. de Cam draaid op de Nas van Synology. perfect!!
Echter om de camera te bereiken gaat altijd via een opengestelde poort, dat klopt.
Je moet dan altijd naar een site zoals dezesite.nl:5054
Als je dan op het werk zit(zoals ik) of ergens anders waar alles dichtgespijkred is kan je de cam dus nooit bereiken. Vandaar dat ik hem wil stream oid naar mijn eigen site zodat ik daar gewoon kan kijken.

het kan wel wat je wilt...
als de camera van buiten af te bereiken is moet je de camera feed halen uit het script van de pagina die uit de camera komt.
als het goed is heeft de camera een html pagina waar je de camera kan bekijken,als je daarvan de html bron bekijkt kan je daar de rechtstreekse bron vinden die de camera uitstuurt

er moet in die bron iets in staan van /cgi-bin/avi of /cgi-bin/mjpeg

bij de mijne is het bijvoorbeeld ipadres:83/cgi-bin/
ip adres is dan het externe ip en niet het interne netwerk ip van de camera
83 is het poortnummer die bij mij geforward is naar het interne ipadres van de camera
cgi-bin is de map waar de stream naartoe word gestuurd

als je dit gevonden hebt moet je dit in je script verwerken van je site

het kan wel wat je wilt...
als de camera van buiten af te bereiken is moet je de camera feed halen uit het script van de pagina die uit de camera komt.
als het goed is heeft de camera een html pagina waar je de camera kan bekijken,als je daarvan de html bron bekijkt kan je daar de rechtstreekse bron vinden die de camera uitstuurt

er moet in die bron iets in staan van /cgi-bin/avi of /cgi-bin/mjpeg

bij de mijne is het bijvoorbeeld ipadres:83/cgi-bin/
ip adres is dan het externe ip en niet het interne netwerk ip van de camera
83 is het poortnummer die bij mij geforward is naar het interne ipadres van de camera
cgi-bin is de map waar de stream naartoe word gestuurd

als je dit gevonden hebt moet je dit in je script verwerken van je site

Oef:o Dat klinkt wel erg ingewikkeld hoor..
Weet je hoe ik dan in het script van de pagina die uit de camera komt kom?

als je het ip adres van de camera intikt in een browser en de bron wilt bekijken

in internet explorer: rechtsklikken in de pagina en kiezen voor "view source / bron bekijken" (weet niet of je engels of nederlands hebt)
in google chrome : "page source of inspect element"

dan opent de pagina in HTML en kan de opbouw bekeken worden

als je niet snapt hoe of je kan het niet vinden kopieer dan de hele HTML en plak het hier in je reactie,dan zoeken we even mee!

Whoo, dat is een aardige lijst die je dan krijgt.
Kan ik die "veilig" hier posten? Ik bedoel staat daar geen info in die ik niet kwijt wil:o

Dan nog, ik krijg het niet gekopieerd in Chrome.
Niet met ctrl+A maar ook niet met selecteren:rolleyes:

als je je interne ip bij vooorbeeld is 192.168.2.118
en je poort 5054 is
da n ziet het voor intern zo uit http://192.168.2.118:5054
als je router open gooid op dat ip en die poort
en je gaat naar de website http://www.watismijnip.nl
daar staat als het goed is jou buiten ip nummer bijvoorbeeld 123.123.123.123
dan vul je als ip nummer in in explore http://123.123.123.123:5054
en zou in preciepe met telefoon al moeten kunnen bereiken
dit is veiligeren als dat je zelf een htlm pagina in elkaar stampt
ik weet niet op wat voor spulleen je werkt waar de beelden binnen komen op nas of een pc

De beelden komen binnen op een Synology NAS.
Probleem is dat ik dus geen websites kan openen die eindigen op een : poort zoals http://123.123.123.123:5054
Dus wil ik het in een site doen maar weet niet hoe.

zo als ik ook aan gaf je heb intern ip aders met beginnent op 192.xxx.xxx.xxx:5054
als dit wel werkt dan zul je de poorrt 5054 open moeten gooien als dit niet gaat moet je andere poort open goien en instelleen op je nas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan