Opgelost Camera systeem met NVR

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Hallo Allemaal,

Ik heb een camera systeem met een NVR van het merk Reigy. Als je er op Googled dan kom je altijd bij Amazon uit. De NVR heeft de geest gegeven en blijft alleen maar opstarten. Ik kan er dus niet meer in inloggen. Ik heb een nieuwe NVR gekocht van een ander merk wat alle cameras zou ondersteunen. De cameras zijn WIFI of Ethernet. De NVR is WIFI voor de camera verbindingen. Wat ik ook probeer, de NVR maak geen verbinding. Ik zou de camera's een fabrieks reset moeten geven. Maar er is geen reset knop, ook niet ergens binnen in de camera. Als ik de camera's aan sluit met een kabel dan kan ik met software die ik op internet gevonden heb, de beelden bekijken en krijgen de camera's een IP adres van de router. Ik kan echter via de software (heb verschillende geprobeerd) nergens iets vinden om een reset te geven. Als ik gewoon in d browser het IP adres ingeef, dan krijg ik de melding dat het IP adres niet bestaat. Heeft iemand enig idee hoe ik de camera's een reset kan geven? Of hoe ik de NVR op een of andere manier even aan de praat kan krijgen (op amazon staat dat het een Linux os heeft)

REIGY 3MP WiFi-bewakingscamera voor buiten met spotlight, IP-beveiligingssysteem voor binnen 4X 1296P camera en 8CH 5MP NVR, kleurrijk nachtzicht, bewegingsdetectie zonder HDD

Bijlagen

• Reigy1.jpg
    Reigy1.jpg
    14,8 KB · Weergaven: 4
Geen idee.
Misschien dat je hier iets aan hebt?

Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Bijlagen

• Reigy.png
    Reigy.png
    102,2 KB · Weergaven: 7
Bedankt voor de sugestie, maar hier heb ik niets aan. Er is geen reset knop, niet aan de buitenkant, niet achter een dekseltje en niet binnenin, ik heb de camera open gehad.

Heb je het plaatje dat ik plaatste ook bekeken?

Hoi, Ja dat heb ik gedaan. Maar ook aan het kabeltje wat er aan zit zit geen reset. Alleen voeding aansluiting en een netwerkaansluiting.

Dan kan ik je helaas ook niet verder helpen.

Dat merk zegt niet zo heel veel. Is rebranded chinees spul. Enige mogelijkheid is om te achterhalen onder welke andere merken dit ook verkocht wordt en of die wel fatsoenlijke documentatie hebben.

Maar als je een stream kunt bekijken, dan weet je toch het IP adres. Is voldoende voor het koppelen aan de NVR. Dus een reset is wellicht niet eens nodig.

Klopt, ik heb het IP adres als ik de camera aansluit via LAN. Met een programma kon ik scannen voor de camera. De bedoeling is echter dat ze verbinding maken via WIFI met de nieuwe NVR, dat deze ze met de oude ook. Het WIFI IP adres is anders dan dat van LAN. We hebben door heel het huis WIFI, maar als de IP range van de camera's een heel andere is, dan kom ik er dus nooit achter.

In mijn Ziggo modem kan ik zien welke apparaten er via LAN en via WIFI verbinding hebben, inclusief de IP adressen.
Wellicht dat jij die mogelijkheid ook hebt.

Sluit de camera's via Wifi aan en kijk via je modem of een tool als Angry IP Scanner welk IP adres de camera's hebben.

Kleine kans dat de camera's die eerder gewerkt hebben in een heel andere IP reeks zitten. Moeten in principe te vinden zijn.

Alternatief kun je de mac-adressen van die dingen opzoeken en via arp spoofing ze tijdelijk benaderen.

@edmoor Hoi, klopt. Ik kan dat ook zien in mijn router. Maar, als het ding, in dit geval een camera, een IP adres heeft wat niet via DHCP is toegewezen en het licht buiten de IP range van de router, of jou ziggo modem, dan zie je niets. Probeer maar met een laptop, die krijgt een IP adres voor een aansluiting met kabel en een voor de WIFI. Als je die van de WIFI aanpast (bv 210.210.5.123) en vast zet, dus geen DHCP, dan kun je de laptop niet meer zien als aangesloten tussen de WIFI.

@RogerS De originele NVR, die het niet meer doet, heeft de camera's een IP adres gegeven. Ik heb de adressen gezien maar nooit op geschreven. Omdat de IP dus buiten de range van de 'gewone' IP adressen vallen zie ik ze in de router niet. De camera's hebben dus nooit gefunctioneerd via een router alleen via de WIFI van de NVR.

Maar julli brengt me wel op een idee. Ik heb nog een oude fritzbox router liggen en een oude laptop. Daar ga eens mee proberen om de DHCP pool telkens van aan te passen tot ik de camera's zie en de IP adressen aan kan passen. Ik zal er wel even mee bezig zijn denk ik. Mocht iemand nog wat weten, dan hoor ik dat graag natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Als ze niet op DHCP ingesteld staan of met een verkeerd Gateway adres is het inderdaad wat lastiger.
Succes :)

Helaas werkte mijn idee niet. Ben dus nog geen steek verder.

Dan kun je nog met wireshark aan de gang gaan op je laptop. In de TCP pakketten staat ook het adres van de afzender

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan