Camera via website

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oké, duidelijk verhaal.
Dus gewoon blijven proberen.

Blijft er nog één vraag staan:
Is poorttranslatie hetzelfde als portforwarding?
Ik heb trouwens een Linksys 310N

Kan die poorttranslatie ook als trigger poortbereik te boek staan zoals het plaatje?

trigger.jpg

Nee, trigger poort is wat anders: Komt neer op "aankloppen op poort x, de router zet dan poort y (tijdelijk) open".
Vandaar het woord "trigger" erin.
Ik heb even in de WRT-310N handleiding gekeken, maar jouw router kan geen poorttranslatie aan.

Tijs.

Inderdaad, want dan zul je de poorten voor configuratie NAS etc. moeten aanpassen naar een poort die je wél uitgaand kunt gebruiken vanaf je werk, de portforwarding daar dan weer op aanpassen.
Bovendien zul je dan INTERN (op je thuisnetwerk) ook diezelfde nieuwe poorten moeten aangeven in je webbrowser etc. om er, na de verandering, verbinding mee te krijgen.

Tijs.

Klopt, Dat heb ik nu dus gedaan voor de camera en die kan ik nu bekijken op poort 8081.
Ik dacht(waarschijnlijk te simpel) dan doe ik voor de webGui van mijn NAS poort 8082 maar die is dan weer niet open:mad: Word dus inderdaad een aardig
zoekplaatje om te bepalen welke poort ik daarvoor kan gaan gebruiken.

In ieder geval mooi dat je er al een eind mee bent, nu.
Overigens zou je moeten kunnen informeren bij de systeem-/netwerkbeheerder op het werk welke poorten op Internet benaderbaar zijn, zodat je niet hoeft te gokken/testen om die informatie boven water te krijgen. :)

Tijs.

Die info ga ik niet krijgen bij de systeem-/netwerkbeheerder van deze multinational.:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan