camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweet

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
hoi,

ik wil met een videocamera opnames maken van een feest, maar terwijl ik aan het filmen ben wil ik dat deze beelden getoond worden op een scherm die ongeveer op 200 m afstand staat. heeft iemand een tip voor mij waar ik kan kijken voor zoiets, het liefst wil ik dit wireless.

alvast bedankt mensen:)

Hmmm, zit je zowat al in professionele hoek hoor. Anders wordt het knutselen met een videocamera met daaraan een videozender met richtantenne en vervolgens een beamer waar de ontvanger weer aan vast zit. Werkt wel, maar duur om bij elkaar te sprokkelen. Videozenders kun je tegenwoordig al in de bouwmarkt kopen of anders een bouwpakket bij Conrad. Beamer en videocamera zou je kunnen huren. Richtantenne kun je wellicht lenen van een Wifi hobbyist.

waar zou ik dit alles het beste kunnen vinden voor een redelijke prijs , een beamer en videocamera zijn aanwezig, wat zou ik precies moeten doen om de beeld tijdens het filmen op het beeld te krijgen, wat moet ik hiervoor nog erbij hebben bv??

Je hebt camera's met bluetooth die dat al kunnen of met een gewoone zender

Maar de goedkoopste manier lijkt mij een camara op een laptop zetten die wireless is de beelden kan je dan door sturen naar een andere pc die weer de beamer aanstuurd.

Andere optie is het huren van een zender of hele camera.

Je kan van die audio/videozenders kopen bij de lokale elektroboer of google eens op : videozender 2,4 ghz
Je zal alleen moeten kijken/proberen of zo'n zender standaard de 200 meter haalt. Op sommige videozenders kun je een externe (richt)antenne aansluiten en zo het bereik vergroten. Soms wil het wel eens helpen om zelf van een stuk blik/koper een parabool te maken en die achter de standaard antenne te plaatsen, op die manier kun je ook het bereik ietwat vergroten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan