Cannot add records(s); join key of table 'tbl_To DO' not in recordset.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, lijkt erop dat ik 'm nog niet helemaal snap! :p

Ik heb nu bij de eigenschappen van het tekstveld "Notes", het tekstveld Datum_gewijzigd toegevoegd bij "Control source", maar nu komt er nog steeds in elk record hetzelfde tijdstip te staan.. Wat doe ik precies verkeerd?

Sorry voor het ongemak.

Bedankt dat je me een eind op weg hebt geholpen!

Met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt:
Je hebt een tekstveld [Notes] op je formulier waarin je de opmerkingen opslaat. Dat veld is dus gekoppeld aan het veld [Notes] in de tabel (via Besturingselementbron). Daarnaast heb je een testveld [Datum_Gewijzigd] op het formulier, dat is gekoppeld aan het veld [Datum_Gewijzigd] in de tabel. Ook via Besturingselementbron. Zoals elk ander veld op je formulier is gekoppeld aan de bijbehorende tabelvelden.
Het enige dat de VBA code doet, is op basis van een verandering in een veld (kan elk veld zijn) iets doen met het veld [Datum_Gewijzigd] (namelijk: de datum+tijd er in zetten).
Je ziet het dus te iets te moeilijk :D

Ik heb nu bij de eigenschappen van het tekstveld [Notes] bij "Control source" [Notes] uit de tabel staan.
Als ik bij de eigenschappen van het tekstveld [Datum_Gewijzigd] bij "Control source" [Datum_Gewijzigd] uit de tabel wil toevoegen, dan staat deze niet tussen het rijtje als ik bij Control source op het pijltje naar beneden klik. Hiervoor moet ik op de 3 puntjes klikken, naar tbl_Main gaan en deze daar toevoegen. Alleen dan werkt het niet..

Waarom zie ik [Datum_Gewijzigd] niet in het rijtje staan als ik op het pijltje naar beneden klik bij Control source?

datum.jpg

Waarschijnlijk is het iets simpels, maar zie ik het gewoon niet..

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Laatst bewerkt:
Als je het veld niet hebt aangemaakt in je tabel, dan kun je hem inderdaad niet zien. Da's stap 1!

Deze heb ik wel in tabel Main aangemaakt hoor?

datum tabel.jpg

Ik kan deze alleen niet aanvinken in de lijst bij Control source.. :o

Met vriendelijke groet,

Dat heb ik nog nooit eerder mee gemaakt, dat je een veld maakt en dat vervolgens niet in het formulier terugziet..... Ik denk ook niet dat dat het geval is, maar dat je misschien een query gebruikt als basis voor het formulier?

Als ik bij selection type: FORM aanklik, staat er bij record source:

Code:
SELECT tbl_Main.[Primary Key], tbl_Main.Company, tbl_Main.Name, tbl_Main.Work, tbl_Main.Home, tbl_Main.Pager, tbl_Main.Cel, tbl_Main.Best, tbl_Main.Fax, tbl_Main.Address, tbl_Main.[e-mail], tbl_Main.Notes, tbl_Main.URL, tbl_Main.Hide, tbl_Main.[Date Entered], tbl_Main.[Lead Status], tbl_Main.[Lead Source] FROM tbl_Main ORDER BY tbl_Main.Company, tbl_Main.Name;

Dus het lijkt erop dat er voor het formulier een query wordt gebruikt...
Wat is dan de werkwijze om hetgeen wat ik wil, werkend te krijgen?

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt:
Je gebruikt alleen velden uit de tabel tbl_Main. Ik zou dus de tabel als bron gebruiken, en niet de SQL string. Want die voegt verder niks toe.

Voor het (totale) formulier, waar dus de tekstboxen en het veld [Notes] op staan, daar staat bij source control die query (select).
form record source.jpg

Moet ik dan bij [Datum_Gewijzigd] de tbl_Main als record source gebruiken?

Met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt:
Nee, de Recordbron stel je in op Formulierniveau. Zeg maar je plaatje. Dan klik je op de knop met het pijltje, en selecteer je de tabel tbl_Main.

Het lijkt nu goed te werken! Nu kon ik inderdaad bij record source bij [Datum_Bijgewerkt], [Datum_Gewijzigd] uit de tabel toevoegen.

Als ik zo terug kijk naar jou oplossingen, dan is het opzich best goed te begrijpen. Hier heb ik veel aan gehad.

Super bedankt voor je hulp!

Ik heb alleen nog 1 klein vraagje over mijn database, en wellicht weet jij daar het antwoord wel op.

Als ik een nieuwe klant aanmaak en deze bij [Company] met de letter A laat beginnen (bijv: A. Timmerwerken), dan zou deze klant
als ik de database opnieuw opstart gelijk aan het begin moeten staan (alfabetische volgorde). Dit is nu niet het geval, en deze nieuwe klant komt gewoon achteraan te staan. Is hier ook een trucje voor? Want dit leek voordat ik deze aanpassing (datum & tijd) heb ingevoerd, wel te werken.

Nogmaals bedankt voor je hulp!

Met vriendelijke groet,

In een tabel kun je een kolom sorteren, en die sortering houdt Access vast totdat je een andere sortering gebruikt. Je krijgt dan de vraag of je de wijzigingen wilt opslaan of niet. Standaard wordt op het eerste veld gesorteerd, en aangezien een nieuwe klant achteraan wordt toegevoegd (qua nummer ook het hoogste nummer vermoed ik) staat hij dus achteraan. Op een formulier kun je het specifiek instellen bij de Formuliereigenschappen.

Ik heb nu op het formulier bij [Order by] company ingevuld, waardoor de database nu zal sorteren op company naam.

Dit lijkt ook goed te werken wanneer ik een nieuwe klant aanmaak.

Nogmaals hartelijk dank voor je help OctaFish!

Met vriendelijke groet,

Kan de draad denk ik op <Opgelost>!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan