cannot boot from CD error code 5

Status
Niet open voor verdere reacties.

elhombre

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2006
Berichten
18
Ik heb van de microsoft site de windows 7 RC 7100 gedownload, gebrand met imgburn, snelheid 1x, maar bij opstarten (clean install) krijg ik de melding: cannot boot from CD error code 5.

Al verschillende DVD-tjes (3x) geprobeerd, maar steeds komt deze melding terug.
Opstartvolgorde in BIOS staat op A, cd/dvd station, C.

Pc is een pentium 4, 2.8 Ghz, met 1 GB geheugen, en ruimte zat op de harde schijf (120GB)

Wie weet raad, ben al aan het googlenen geweest, maar kan geen oplossing vinden.
 
gaat het over een cd of dvd (moet namelijk dvd zijn)
probeer de dvd eens op te starten in virtuele pc
gratis te downloaden van de microsoft site
probeer anders de dvd te branden met een ander programma (nero,ashampoo burning studio 6 free( zie handige software)).
succes:thumb:

ps we kunnen niet iedereen gelijk helpen. er zijn zoveel topics en de meeste houden zich bezig me een sectie op de site. word je na twee dagen niet geholpen zet dan even een z'n berichtje niet na 25 min.

succes:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Schakel de optie van diskette(station A) opstarten in de BIOS uit en zet 't cd/dvd-rom station als eerste opstartoptie dan moet 't lukken.Heb je de dvd wel als ISO gebrand? Ik denk dat hier iets fout is gegaan.
Daarbij raad ik je aan Windows 7 in VirtualBox te draaien dan blijft je originele OS intact.
www.virtualbox.org
 
Laatst bewerkt:
Windows 7 heeft 2Gb nodig, misschien daarom dat hij het niet doet.
Het kan ook zijn dat hij een NTFS partitie nodig heeft en dat jij FAT32 hebt.

De Commodore 64 was de laatste machine met leesbare en begrijpbare foutmeldingen.
Alles wat daarna kwam heeft onbegrijpelijke foutcodes, geen idee waarom.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan