cannot load illegal module ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

timeout

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2009
Ik heb sinds een paar dagen last van deze error:
Cannot load illegal module: C:\Windows\system32\Drivers\.SYS

mijn termservice draait hierdoor niet meer en remote desktop dus ook niet meer..
ik heb een win2003 web edition R1 versie.

Heeft iemand hie soms een oplossing voor, eventueel een manier om termserv te uninstallen en opnieuw te installen ?

ik heb sfc/scannow ook al gedaan zonder succes..

:eek:

Staat er alleen .sys of staat er ook nog wat voor de .sys?

Kom je ook nog wat tegen in de logboeken? (eventviewer)

Das et gekke alleen .SYS staat er, verder dus het mooie rode kruis in system event's

dus die error tekst staat in evenviewer/system met ID error 1014.

Eerste waar je maar eens mee moet beginnen is scannen op malware. Hier staan enkele instructies.
Verder kun je gebruik maken van je eigen anti-virusprogrammatuur en online scans, zoals Housecall

Daarna zou je inderdaad de functie/rol van Terminal Server kunnen verwijderen en daarna weer toevoegen. Dit kan via Start -> Configuratiescherm -> Software -> Windows onderdelen toevoegen of verwijderen -> vinkje weghalen bij "Terminal Server" en op Ok drukken.

Overigens zou je je ook eens moeten afvragen of het niet meer werken van Terminal Server te maken heeft met het feit dat de 120 dagen 'test-periode' voorbij is, die je wordt toegestaan zónder dat je Terminal Server CAL's aanschaft. Je zou daarover in je Logboeken ook meldingen moeten zien, indien dat het geval is.

Succes,

Tijs.

Dat van die CAL's is geen waar bij de web editie, hier heb je 3 vrije inlogs, overgins is het een legale versie ook.En deze draait al 2 jaar lang zonder problemen.

Toevoegen en verwijderen van de terminal service staat niet eens bij add/remove windows components dus daar kom ik ook niet verder mee.Dat is dus het gekke ik zie geen enkele mogelijkheid de TS te verwijderen of te repareren.

Er staat clamwin als antivirus op, maar ik kan eens een online anti-viri aanzetten om te zien of er iets is dat de boel blokt.

thnx voor de input.

Web editie kan niet als Terminal Server gebruikt worden, vandaar dat het installeren/deïnstalleren van Terminal Server bij Windows-componenten niet mogelijk is. Had ik niet gelezen dat je dat gebruikte, sorry...

Je hebt dus in jouw versie (normaal gesproken) de standaardmogelijkheden: 3x login (=1x op de console + 2x via Extern Bureaublad/RDP).

In Services (Start -> Run -> Services.msc), staat daar daar Terminal Services vermeld, en op welk opstarttype? Hoort op Handmatig of Automatisch te staan.
Kijk na wat er gebeurt als je die handmatig start. Check ook de Logboeken na welke meldingen rondom die start ontstaan.

Succes,

Tijs.

Klopt toch draait er een term serv op de webeditie, onder services staat wel de terminal service, maar deze is zogezegd "Grayed out" die kun je dus niet stoppen of starten, wel kun je die inderdaad op manual/automatic zetten.

Nu werken dus die remote desktop logins niet meer vanwege die term serv fout..

ik zal eens kijken wat er opkomt voor fout melding bij handmatig zetten.

thnx voor de input.

Ik krijg na het op handmatig zetten , en dan remote desktop uit en weer aanzetten dezelfde foutmelding als eerst.

Kan ik deze versie niet updaten met een standaard edition ofzo ? Want dit gaat denk ik een format worden ben ik bang...niemand weet op google hoe je dit op lost. :(

Laatst bewerkt:
Je praat over een Web-edition, dus is die geen domain-controller. Heb ik dat correct?
Indien correct, dan kun je ook een in-place upgrade doen (ook wel herstelinstallatie genoemd). O.a. hier en hier wordt er wat over gezegd. Komt erop neer dat je met een W2003 installatie-cd van het juiste soort (Web Edt. in jouw geval) met daarin geïntegreerd (geslipstreamed) de Servicepacks die je ná installatie als update hebt geïnstalleerd een 'Upgrade' gaat doen.
Natuurlijk heb je hiervoor de juiste CD-code ("Product Key") nodig (5x5 karakters)

Voor slipstreamen kun je op Internet een hoop instructies vinden. Je kunt jezelf in ieder geval wat helpen door gebruik te maken van nLite voor het bouwen van een opstartbare CD met dat SP erin geïntegreerd.

Succes,

Tijs.

Ik heb inderdaad een nieuwe versie win2k3 web ed. in de lade liggen nu, deze vraag bij install de upgrade te doen of nieuwe install....

Dit zal dus de juiste versie zijn...mijn oude was R1 deze nieuwe is R2, daar gaan ze dan maar lekker voor betalen.

Ik gooi de update er tegenaan zodra iedereen naar huis is..
Ik laat wel ff weten of dit heeft gewerkt..

Thnx voor de input

Maak in ieder geval (veiligheidshalve) een backup en kijk na of het huidige SP in die nieuwe CD inbegrepen is, anders kun je niet upgraden.

Succes,

Tijs.

Ik heb wel vanmorgen die system restore geinstaleerd van de XP cd..dus een restore punt gemaakt...tevens draait er een backup naar een andere hdd. die mirrored op bepaalde dagen ...en een backup in de taakplanner naar een netwerk schijf.

Ook nog eens bepaalde belangrijke mappen die 2x per dag worden ge backupt naar een netwerk schijf en online backup...

Ik hoop dat het allemaal goed komt...

gr

Hopelijk heb je uit mijn verhaal over in-place upgrade begrepen dat je ook kun 'upgraden' naar dezelfde W2003 versie die er nu al op staat (dus een herstelinstallatie, met behoud van alle software, instellingen etc.). Je hebt alleen de verplichting dat in de gebruikte installatie-cd hetzelfde SP-niveau is geïntegreerd als nu op de live server is geïnstalleerd.

Tijs.

Hopelijk heb je uit mijn verhaal over in-place upgrade begrepen dat je ook kun 'upgraden' naar dezelfde W2003 versie die er nu al op staat (dus een herstelinstallatie, met behoud van alle software, instellingen etc.). Je hebt alleen de verplichting dat in de gebruikte installatie-cd hetzelfde SP-niveau is geïntegreerd als nu op de live server is geïnstalleerd.

Tijs.

Ja klopt, maar ze hebben de orginele cd's niet meer (verdwenen in de verhuizing).

En ik heb die vwersie ook niet meer liggen. en aan illegale praktijken wil ik als eenmans bedrijf ook liever niet doen.

Ok, ik denk dat je nu (ruim) voldoende 'gewapend' bent om het te gaan fixen. Enige struikelblok is mogelijk nog of de huidige en de nieuwe versie wel allebei van dezelfde taal zijn, want taal is óók een criterium bij het wel of niet mogen upgraden.

Tijs.

Jammer het heeft niet mogen baten....upgrade haalt die verdomde fout er niet uit...

allemaal weer voor nop gedaan...tjonge ik ga over op een ander systeem haha

Ik ga nu dezelfde versie op een eigen box zetten en kijken wat er mist binnen de directory's, mischien can ik simpelweg copy pasten van de ene naar de andere map..

Laatst bewerkt:
Ben je nog in voor een experiment? Ik zou het zo doen dat ik de service-beschrijving (in de registry) ergens vandaan zou halen en kijken of het dan wel weer aan te zetten is.

Ik heb bijgevoegd hoe de Terminal Services service op mijn W2003 Std. Edition NL staat genoteerd. Uitpakken op de W2003 Web server edt. en toevoegen aan het register door dubbelklikken op het ingesloten .reg bestand. Voor het geval het van belang is ivm. bestandspaden: Windows is geïnstalleerd op C:\Windows.

Omdat je een ENG versie lijkt te gebruiken zal de omschrijving in Services.msc na import, afwijkend van de rest, in het NL zijn, maar dat maakt niet uit. Desnoods pas je de NL service-omschrijving aan in het .REG bestand vóórdat je 'm importeert.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bij mij staat hij onder C;|2003 dus ik weet niet hoe of wat ik dan moet aanpassen en wat dit .reg allemaal veranderd ?

gr
thnx voor de input

Is niet heel moeilijk: Kijk in het .reg bestand of ergens expliciete paden staan. Dus als er gebruik wordt gemaakt van %systemroot%, dan is het een relatief pad, en dat is dus géén probleem.

Ik heb net even door het .reg bestand gekeken, maar ik verwacht geen problemen (er worden alleen relatieve paden gebruikt).

Tijs.

Ik snap er niets van hij blijft gewoon die error geven...en start dus niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan