cannot load midi waveset

Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Berichten
332
Tijdens het opstarten krijg ik de volgende melding:

The creative ensoniq audio PCI driver cannot load MIDI waveset. Midi playback has been disabled.

IK heb (mijn vader's) windows 98se, er is inderdaad een driver geinstalleerd ensoniq, dit betreft de geluidskaart.
(van internet afgehaal)d Nu doet het geluid het weer, maar krijg dus deze melding tijdens het opstarten.

Alles doet het maar bij apparaatbeheer nog wel een vraagteken, deze uitgeschakeld, ook dit hielp niet.

Ik heb een mediaplayer winamp geinstalleerd ook dit hielp niet. Wat is het probleem????

foutmedling blijft

groetjes
 
Bedankt voor de link, maar mijn vader was weer eens vorrbarig en heeft de kast opengemaakt.
En een stekkertje aan de moederbord vastgemaakt.
Nu doet de pc dus helemaal niets meer.

Jammer maar het is gebeurd
 
Zullen we proberen uit te vinden wat er aan de hand is, of heb je daar geen puf voor?
 
Alle tijd van de wereld :)

Vraagje:
Wat is de samenstelling van je PC?

1. Als je de powerknop aanzet gaat de led (lampje) op het mobo (moederbord) branden?
2. Alle stekkers al nagekeken?
3. Probeer de PC met de minimale config op te starten, stop dus alleen de stekkers van de PS2/poort (toetsenbord), VGA-kabel (naar monitor), en stroom kabel in de PC.
4. Koppel hierbij de HDD, Floppydisk, CD/DVD-Drive, PCI-kaarten ed af.
5. Gebruik ook 1 reepje geheugen

Probeer dit eerst eens :)
Geef maar een gil als je het niet snapt.
 
Ik durf niet zo goed in de kast te zitten. Dus dat afkoppelen van de HDD/Floppydisk enz. durf ik zelf niet aan.
Maar ik zie een vriend van het weekend die dat wel vaker gedaan heeft, dus dan wacht ik wel even.
Want ik heb zelf geen idee, hoe dat moet

En wat bedoel je met 1 reepje geheugen hoe doe je dat??
 
1 reepje geheugen -> soms hebben mensen bv. 2 geheugenmodules van 256 MB in hun computer zitten.
Probeer de computer eens met 1 geheugenmodule van 256 MB op te starten.
Dan is het wachten tot het weekend :)
 
Ik wilde je bedanken voor alle moeite die je al heb gedaan en die je wilde doen om me te helpen. Maar mijn ongeduldige vader heeft de kast al weggeven aan iemand. En een nieuwe met XP gekocht. (wilde hij eingelijk al heel erg lang)

Jammer ik had het graag willen gaan proberen, had ik veel van kunnen leren.

Nogmaals bedankT

groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan