Canon 350D

Status
Niet open voor verdere reacties.

brian lesoto

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Hey,

Ik heb een Canon 350D met de standaard lens.
Nu zou ik graag een telelens kopen maar vind de Canon lenzen veel te duur.:(
Wie kan mij een goed alternatief aanwijzen?

ThX, Brian

Ja inderdaad, Sigma of Tamron zijn relatief goedkoop.

Heb zelf een 350d met Canon 18-55 lens en een Sigma 70-300mm Macro

Hi,
Ik sta op het punt een Tamron AF 28-200mm Super f/3.8-5.6 te kopen.
Is dit een verstandige aankoop? Die lens is eigenlijk bedoelt om modelspoorbanen te fotograferen. Niet geheel de baan maar vooral details van de baan en uiteraard ook de lokomotieven en al het andere rollend materieel.
Zou deze lens lichtsterk genoeg zijn?
Graag jullie mening. Thx

Hi,
Ik sta op het punt een Tamron AF 28-200mm Super f/3.8-5.6 te kopen.
Is dit een verstandige aankoop? Die lens is eigenlijk bedoelt om modelspoorbanen te fotograferen. Niet geheel de baan maar vooral details van de baan en uiteraard ook de lokomotieven en al het andere rollend materieel.
Zou deze lens lichtsterk genoeg zijn?
Graag jullie mening. Thx
ik denk dat deze lens voor jouw doel niet echt een goede keuze is... de minimale scherpstelafstand van deze lens is te ver denk ik dus je gaat te ver van je onderwerp af moeten staan... je gaat bovendien niet veel van details van de baan zelf zien denk ik.

als je veel detail wil en van dichtbij een foto wil nemen, zal je naar macro moeten gaan denk ik...

als je echt veel detail van de spoorbanen wil vastleggen en eventueel ook vergrootting wil hebben, zal je naar macro moeten gaan denk ik.

Canon EF 50mm F 2.5 Macro ø 52mm : ongeveer 300 €
Canon EF-S 60mm F2.8 USM Macro : ongeveer 350 €
Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro Canon AF : ongeveer 450 €
Canon EF 100mm F 2.8 Macro USM : ongeveer 500 €

zoals je ziet zijn dit allemaal heel lichtsterke lenzen dus hebben weinig licht nodig.
je kan deze lenzen trouwens ook nog allemaal gebruiken om mooie portretten te maken.

Ikzelf heb de Canon EF 100mm 2.8 Macro (non-usm) en die is razendscherp, ook voor portretten geschikt...

Bovenstaande prijzen komen van www.konijnenberg.be.

De tamron die jij in gedachte had ie een uitstekende lens
wel ff mee oefenen in verband met lichtsterkte en diafragma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan