canon 4200

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Ik heb een canon 4200 , en een probleem met de kleuren inkt, als hij groen moet printen print ie blauw, als ie rood moet printen print geel, alleen met zwart geen het goed , deze had ik nagevuld, maar de nieuw patronen, doet ie raar.?
Ikheb al een paar keer de spuitkop schoon gemakt maar geen resultaat
Iemand ervaring met deze problematiek?
Het is al een ouwetje.

BJC 4200 dus ? geen pixma ?
kijk of de cartridges op de juiste plaats zitten - na het juist steken zal de printer nog een 5tal pagina's fout printen

als het een canon is : af te raden om bij te vullen daar het onmiddelijk je garantie vervalt & een printkop van canon kost rond de 180 euro - bij een HP waar de kop op de cartridge zit kan het wel (met de nieuwe vivera zelfs onmogelijk)
waarom vul je een cartridge die om en bij de 12 euro kost uberhaupt bij ?

Ik denk dat een van de cartridges er niet goed in zit.. enne.. printkop 180 euro? lijkt me ietwat sterk hoor ;)
Controleer even of alle inktpotjes er goed zijn ingeklikt.

Hierbij ga ik er van uit dat je een pixma hebt.

printkop

Ja dat klopt een BJC 4200 en het is al een oud beestje, en hoe weet ik dat het een pixma is of niet?

als ie oud is is het geen pixma ...
er is nu een nieuw model dat ook een 4200 is (Pixma IP 4200)
controleer volgorde van je cartridges

printkop

Ja voor zover ik kan bekijken, een BC21e, maar als ik naar die prijs kijk, kun je er met een beetje bij leggen ook een nieuwe printer aanschaffen,wel geen prof, maar goed genoeg voor hobby gebruik dacht ik zo
In elk geval bedankt voor julllie adviezen.

groet

jan

Laatst bewerkt:
Canon 4200 BJC

Canon BJC 4200 4 kl printkop BC-21(e)
(allicht heb ik nog 1 liggen)
Kleuren in de war: allicht de bci-21 kl patroon foutief gevuld? Al met een nieuwe originele bci-21 getest? (als al hierboven door iemand anders genoemd: een paar paginas met veel kleur printen om de printkop "schoon te draaien".) Indien dan ook kleuren door de war = printkop is allicht voorbij z'n pensioen ...
Zelf vullen gaat prima op voorwaarde dat er goede kwaliteit inkt word gebruikt. Zelf 7 jaar lang een BJC 4000 (vergelijkbaar model) heel veel gebruikt; in die tijd 2 printkoppen versleten.

ik heb 2 bjc6200's gehad, een sturing defect gegaan, bijgehouden voor onderdelen - kop in andere gestoken ... nog jaar mee gedaan ... dan i865 gekocht voor een prikje (nieuw) ... en daar ben ik nu 2 jaar mee bezig ... en nog maar 2 keer alle cartridges vervangen - zuinig genoeg :) en ik print zelf heel wat foto's, dat is een dure grap, je komt ongeveer op € 1,20 per foto (10-15)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan