canon ip 4000 software

Status
Niet open voor verdere reacties.

123edith

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2009
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste kennismaking, en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Onlangs is het besturingssysteem van mijn computer vreemd gaan doen en heb ik alles er afgehaald en een nieuw besturingssysteem opgezet (met succes)
Nu wilde ik mijn Canon printer opnieuw installleren en ontdekte dat ik de setup cd-rom kwijt ben.
Hij print nu wel maar erg klein.
Downloaden van de Canon site lukt niet omdat ik simpelweg niet goed weet wat ik moet doen.

Wie kan mij helpen aan de officiele complete setup software van de Canon ip 4000
Ik zou het zeer waarderen.
Bedankt,

Laatst bewerkt:
Ben je zeker van dat IP4000? Op de Canon-site wordt het niet herkend.

pixma ip4000

Hallo,

Bedankt dat je zo snel reageert.

Mijn printer is een pixma ip 4000

Staat op de printer en de manual

nog steeds probleem

Dank je wel,

Ik heb op de Canon site je geadviseerde software gedownload.
En ik print nog steeds klein.
Ik zag dat ik ook geen ander printformaat kan instellen.
Hij print 11x10 geen A4 formaat.

Morgen vertel ik de rest, goede nacht

Gr. Edith

Ik wil beide heren bedanken voor hun advies wb. mijn canon printer ip 4000
Ik heb de betreffende software inderdaad gevonden op de Canon site.
Gedownload en ondanks dat printte hij nog steeds klein.
Tot ik in een helder moment besefte dat downloaden en unzippen niet hetzelfde is als installeren.
Alsnog gedaan en alles werkt prima.
De gedownloade bestanden wel opgeslagen in een map mocht ik de volgende x weer hetzelfde probleem hebben.
Bedankt.

drivers voor windows 7

Hallo,

ik wil hier even op doorgaan. Ik draai nu de 64 bit versie van 7 en daarin zit de driver van de IP4000. Echter is er ook een aantal extra programma's voor de printer ( * Easy-Print Toolbox,* AdobeRGB, * Setup Utility, * Easy-PhotoPrint EX en * CD-LabelPrint ) waarvoor je de Add On module kunt downloaden.

Deze kan ik dus niet downloaden vanaf de canonsite ( krijg een 404page ). Heb hierover met canon contact gehad en moet wachten tot de site het weer doet???

Nu heb ik twee bestanden van de US-site van Canon gehaald. Bijna hetzelfde, alleen met de toevoeging US.

Mijn vraag: kan ik deze veilig installeren, of moet ik het niet doen wegens eventuele problemen met de hardware daarna?
Bij de helpdesk van canon adviseren ze mij deze NIET te installeren en te wachten totdat de site weer werkt.

Hierbij het antwoord van CANON:

U heeft op de US site van Canon de modules kunnen vinden en u kunt deze daar downloaden. Nu wilt u weten of het installeren van deze bestanden mogelijk is.

Helaas moet ik u vertellen dat Canon dit niet adviseert. Mogelijk dat het inderdaad zal werken. Er zijn echter af en toe verschillen tussen de Europese modellen en de Amerikaanse modellen. Daarom dient u hiermee voorzichtig te zijn.

Beter is het even te wachten totdat de Nederlandse site weer goed werkt. Ik begrijp dat het vervelend voor u is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan