Canon ip 4200

Status
Niet open voor verdere reacties.

opieaj

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2005
Ik heb de canon ip4200 gekocht werkt goed maar krijg de binnen en buitenmaat dvd en cd niet goed blijf witten randen houden

alvast bedankt opieaj

Kijk even hier -->>http://www.kieskeurig.nl/review/6ABA67262D90A955C125706D0046C3C6.htm

Jouw vraag zit er ook tussen (en misschien het antwoord).

Nsh music Service: Ik heb op dit moment 4 IP 4000 en 4 IP 4200 printers van CANON. Afgelopen jaar 14.000 cd's geprint en dit jaar de eerste 3 maanden al meer dan 13.500 cd's en DVD's geperint. Ik vind het super printers maar na 27.500 prints beginnen de eerste machines problemen te vertonen. Opzich mag dat want de machines heb ik er al lang en breed uit. Ik lees op het forum verhalen over minder positieve bevindingen. Deze printers zijn goedkoop in gebruik. Ik heb uitgerekend dat een cd print ongeveer € 0,04 per cd kost. Je kunt afhankelijk van de dekking vele honderden cd's printen. Je hoeft ze nooit allemaal tegelijk te vervangen. Ik koop inktpatronen bij verschillende winkels. Op pc beurzen vind je goedkope patronen Ik gebruik ze niet omdat de kwaliteit minder is en de printkop kan verstopt raken. Even over het printen van cd's, want iemand had met die buitenrand moeite. Je kunt de buitenring en de binnenring van de cd prima instellen zodat je nergens een randje wit ziet. Kwestie van uitproberen en de juiste instellingen vastleggen. Ook is het belangrijk om goede cd-r's te gebruiken. Er zijn weinig inkjet printable cd-r's die een perfect resultaat geven. Ik zelf gebruik TDK full flat inkjet printable cd-r's. Moeilijk te krijgen maar geven een super kwaliteit. Gebruik altijd dezelfde dan hoef je namelijk je instellingen niet te weizigen. Iedere printable cd-r of dvd-r gebruikt een andere deklaag. Als je de instellingen dan niet wijzigt dan krijg je witte randen. Al met al, ik ken de machines door en door en weet gelukkig overal een oplossing voor te vinden. (een half jaar in bezit)

Laatst bewerkt:
Ik heb hier de oplossing voor de labels
Humphrey Saalberg: Je moet het volgende doen. Type bij uitvoeren "regedit" Ga dan naar HKEY_CURRENT_USER\Software\MediaNavigation\CDlabelprint\1.0\settings\sizeadjust\ standard CD 12 Klik met de rechtermuisknop op INNER en dan WIJZIGEN. Zet de waarde op bijvoorbeeld -210 Sluit dan regedit af. Als je het CD label programma open hebt. Ga dan naar Adjust Circle Size en klik op okay. Hij print nu tot vrijwel aan het gaatje. Die waarde van -210 daar moet je even mee gaan pielen. Hoe "kleiner"je die waarde maakt hoe dichter je naar het gat kunt print. De meest full face printable recordables zitten zo tussen de -230 en -210 Als je er niet uit komt mail je maar. Humphrey Saalberg (24-01-2006)
werkt perfect:D :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan