Canon IP4200

Status
Niet open voor verdere reacties.

G. Sterken

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Ik heb het volgende probleem:
Na het afdrukken van een document, kan het soms wel 5 minuten duren, voordat het volgende blad of document wordt afgedrukt.

Even snel 10 pagina's afdrukken is er niet bij. Het eerste blad gaat wel snel, maar dan kan ik gerust gaan eten of koffiedrinken.

Ik snap er niks van, waarop de printer of de computer staat te wachten.
Volgens de afdrukrij staat hij nog steeds af te drukken, maar hij is dan allang klaar.

Ik heb een draadloos netwerk (speedtouch 580) maar mijn printer is NIET ingesteld als netwerkprinter. De printer is niet gedeeld.

Mijn besturingssysteem is Windows XP professional.

de printer is rechtsreeks aangesloten op mijn computer via een usb poort

Extra info:
Mijn RAM geheugen is 512 MB en mijn virtueel geheugen staat ingesteld op 768 MB

Heb ik maaar 1 oplossing:
Printer er af,en in Apparaat beheer installatie ongedaan maken.
Software ervan verwijderen.

Nieuw opstarten,en eerst software installeren/drivers.
Daarna printer er in.
Wat gebeurd er dan?

update

Misschien een update of bekend probleem? raadpleeg eens de site van de leverancier.

Ik heb dezelfde printer, maar ken dit euvel niet.

Heeft ie het nooit goed gedaan?

test je printer eens op een andere computer, heeft hji dan dezelfde problemen? zo ja dan is het je printer kabel of de printer die dan defect zou kunnen zijn.

Sorry,
Ik heb niet eerder kunnen reageren ivm sterfgeval, huisdier dood.

Ik heb de printer voorzien van een nieuwe USB kabel: Géén verschil.
Ik heb het virtueel geheugen verhoogd van 768 naar 1025 MB en het printen gaat sneller.
Hij drukt achter elkaar bv hetzelfde document af, maar als hij hiermee klaar is, staat er in de afdrukrij dat hij bezig is met afdrukken.

Dat klopt niet want hij is allang klaar.
De volgende afdruk staat hier dus op te wachten en dat duurt dus veel te lang.

Het lijkt er dus op dat de communicatie tussen de printer en de computer, op deze terugkoppeling (printer geeft aan dat hij klaar is) om een of andere reden lang duurt.

p.s.
Ik heb in het register ook gewijzigd dat het wisselbestand elke keer bij het afzetten van de computer, leeg wordt gemaakt.
Dit geeft geen verbetering.

Vanavond test ik de printer op een andere computer
Ik zal goed letten op de vragen die hij mij stelt bij het installeren, omdat de andere computers (2) ook voorzien zijn van windows xp prof.

Op mijn eigen computer zal ik opnieuw de software installeren als dit euvel zich op de andere computers, zich niet voordoet.

Je hebt toevallig niet de pc in stille modus staan??
dan duurt het nl ook langer voordat de print klaar is

Ik heb het printerstuurprogramma opnieuw geinstalleerd.
Het maakt geen verschil.

de (wacht) tijd tussen twee verschillende documenten afdrukken is ongeveer 5 minuten.
In de afdrukrij staat dan bv de volgende status: bezig met afdrukken.

G. Sterken zei:
Ik heb het printerstuurprogramma opnieuw geinstalleerd.
Het maakt geen verschil.

de (wacht) tijd tussen twee verschillende documenten afdrukken is ongeveer 5 minuten.
In de afdrukrij staat dan bv de volgende status: bezig met afdrukken.
droogtijd misschien ingesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan