canon ip4300 verbinden met hp jetdirect card

Status
Niet open voor verdere reacties.

debruynba

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Ik wil graag mijn printer met mijn router verbinden mbv jetdirect card 175x. Is dit mogelijk?
En hoe kan ik het ip-adres van de printer te weten komen? In de handleiding vind ik niet direct terug hoe ik een testpagina (met het ip-adres) kan afdrukken. Heeft iemand goede raad?
alvast bedankt!
Bart

Is die Canon printer niet een USB printer? De 170x kan alleen printers aansluiten via een parallelle poort-aansluiting.

Verder kun je hier kijken naar informatie die je misschien verder brengt m.b.t. jouw type jetdirect kastje.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Re: jetdirect 175X

Op deze jetdirect is er ruimte voor een USB-printer. Dat lijkt me OK. Maar hoe kan ik een testpagina afdrukken met de Canon Pixma IP4300? Welke toetsencombinatie is er nodig?
Ik hoop op de testpagina het IP-adres van de printer te zien staan. Of is er een andere manier om dit te weten te komen?
grtn

Sorry, ik heb verkeerd gekeken zie ik nu (het gaat over de 175x ipv. de 170x).

Ik heb 2 links gevonden die mogelijk iets kunnen doen voor je:
link1 (oftewel: Zodra je de 175x kunt configureren via telnet of je webbrowser de Desired Communication Mode op de 175x instellen naar "Unidirectional").
link2 (oftewel: Het hangt van de eraan aangehangen printer af of je een (leesbare) testpagina/configuratiepagina uitgeprint kunt krijgen).

(Een van) de handleidingen om het apparaat te configureren: hier
Komt erop neer dat als het apparaat aan een werkende (Internet/breedband)router is aangesloten en dan wordt aangezet het van de router een ip-adres krijgt. Kijk dus (zodra de 175x volledig actief/gestart is) in de router na (in de DHCP Lease tabel of hoe het ook maar heet in jouw router) welk ip-adres de 175x gekregen heeft van de router.

Testpagina/configuratiepagina (als de aangesloten printer wordt ondersteund) is te krijgen via (zie ook die handleiding):
Briefly press and release the test button on the rear end of the print server. The page should soon emerge from the attached printer.
Het test-knopje zit links naast de ethernetaansluiting achterop de 175x.

Succes,

Tijs.

testpagina

Via de webpagina van mijn router heb ik het IP-adres van de printer gevonden. Ik heb de testpagina niet kunnen afdrukken op de manier die jij voorstelde.
Met de hp install network printer wizard heb ik uiteindelijk de printer kunnen toevoegen op iedere computer.
Het probleem is dus van de baan.

bedankt voor je hulp.

Dat de testpagina er mogelijk niet uit zou komen, daar had ik al voor gewaarschuwd: Je printer staat niet op de officiële lijst van ondersteunde printers.
Mooi dat het wat de rest betreft helemaal gelukt is. De hulp is graag gedaan. :thumb:

Graag je vraag nu nog op opgelost zetten:
Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan